Besiktigas i morgon

niklas_gripen skrev:
Precis, står det 11 kW i pappret är det inga problem, ännu bättre om man har kvittot från verkstaden som gjorde strypningen, då har dom inget och säga till om. Dom kan knappast säga: "jag känner på mig att den är ostrypt".
Det håller inte.

en bisiktnings man kan skriva "för mycket effekt" eller "för lite effekt" som anmärkning finns ett inlägg eller tråd om en kille som fick skit mycket problem tack vare det.

RS "Alex" skrev:
en bisiktnings man kan skriva "för mycket effekt" eller "för lite effekt" som anmärkning finns ett inlägg eller tråd om en kille som fick skit mycket problem tack vare det.

11kw eller 20 kw, dom märker ingen skillnad

Anton_Ljunghusen skrev:
11kw eller 20 kw, dom märker ingen skillnad

visa gör inte visa skulle säkert kunna, vad jag hört finns det rikiga svin även där, jag har dock bara träffat trevligt folk där :tummenupp

Visa saker är ju bara uppenbara

niklas_gripen skrev:
Precis, står det 11 kW i pappret är det inga problem, ännu bättre om man har kvittot från verkstaden som gjorde strypningen, då har dom inget och säga till om. Dom kan knappast säga: "jag känner på mig att den är ostrypt".
Det håller inte.
det får likaväl stå 100kw i papperet. De kollar inte upp dina körkortsbehörigheter

ang effekten så har de provat så mycket hojar så jag tror inte de tycker någon 125a är pigg. De anklagar dig troligtvis aldrig för att ha för hög effekt.. däremot på en 25kw hoj på 180 bhp kanske de märker lite skillnad.. :rolleyes:

När besiktningsmannen testar hojen kör han långsamt, gasar han lär han känna att den drar gött, men det gör en strypt också upp till 100-120. Så mycket lär han inte köra den :)

H4 skrev:
När besiktningsmannen testar hojen kör han långsamt, gasar han lär han känna att den drar gött, men det gör en strypt också upp till 100-120. Så mycket lär han inte köra den :)

På min bes va det bara puttra runt och känna så allt känns okej

Anton_Ljunghusen skrev:
På min bes va det bara puttra runt och känna så allt känns okej

Exakt, i vanliga fall puttrar de runt på första-andra växeln framför dina ögon.

Tjenna!! min besiktningsgubbe tyckte den var lite slö på dom höga växlarna.. men så sa han "den reser nästan på 1an och 2an" hehe.. jaja vissa kör vist inte lungt.. min var ostrypt iaf.. gick igenom utan anmärkning föresten:D

Köp ett däck idag, visa dem kvittot på besiktningen, säg att du inte hann byta.

Skulle inte köra en hoj på mer än 30 häst med dåliga däck!

haha vad mycket myter det är på den här tråden... hehe.
är allt shysst på hojen, låter inte för mycket och du kommer dit och ser säriös ut så går nog allt bra...

jag besiktade min för två veckor sedan. jag prövade några timmar innan att rycka ur avgasportet men det visade sig vara livsfarligt om man försökte varva den lite,

så jag satte tillbaka kabeln och körde endå in den som den va ostrypt.
gubben på besiktningen gasade ur hojen rejält på sin lilla provrunda men brydde sig inte ett dugg och såg fortfarande sur ut gav mig pappret och sa tack för besöket...

Freerider88 skrev:
Jag fattar inte, gör de ingen effektmätning påbesiktningen??? :confused:

Alltså behöver man inte ta bort eventuellt trim förutom det som överstiger bullernivån?

Eller?

Jo dom har en bromsbänk å bänkar motorcykeln!

:rolleyes:

Last edited:
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma