besiktiga utan ruta?

Är det några vassa kanter någonstans?
 
Limma?
Känns som det är bättre att besikta med en lagad än utan. :)
 
Kyckling skrev:
2440501 Limma?
Känns som det är bättre att besikta med en lagad än utan. :)

Jo men jag har vissa svårigheter att få tag i en ruta. Till min oerhörda förvåning finns inte delar på biltema. :rolleyes:
Sen vet jag inte om jag kan limma, skulle kanske kunna plasta med glasfiber eller liknande. Problemet är att både kåpa och ruta är späckta där dom fäster i varandra. Någon av dom tidigare 18 ägarna har varit ikull...
Letar också efter en detalj till framgaffeln som ej är orginal. Är luftpåfyllning på gafflarna och slangen mellan gafflarna är klippt, beviks i linköping kan ta hem EN lagningssats för det fasila priset 1800 spänn. :näsblod
 
Agent Apelsin skrev:
2440469 Hej har ett problem, rutan till min kawasaki är sprucken där den ska skruvas i kåpan så jag undrar om jag kan rulla in till besiktningen utan den så jag kan få hojen besiktigad innan det kommer snö?

Det är en sån här jag har:
http://www.mcpoolen.se/mc/1984/kawasaki/gpz750.html

Någon som har erfarenheter?
Det ska gå bra om du sätter tejp eller ännu bättre, nån slags gummilist, där det finns vassa kanter
 
GixxerJensa skrev:
2440539 Det ska gå bra om du sätter tejp eller ännu bättre, nån slags gummilist, där det finns vassa kanter

Gummilist var smart. kan ju skära upp nån gammal slang jag har och tejpa på.
Fulmek deluxe
 
Lite OT, men vilken mission gjorde du? Kom själv hem från KS13 nu i juni... Alltid kul med fler som har varit ute på äventyr, även om man inte är en ''gammelyxa'' själv precis...:tuttar
 
Bus-Bo skrev:
2440580 Lite OT, men vilken mission gjorde du? Kom själv hem från KS13 nu i juni... Alltid kul med fler som har varit ute på äventyr, även om man inte är en ''gammelyxa'' själv precis...:tuttar
På tok för OT, använd PM... :pannkyss

Ta nån annan typ av plast du har hemma och dra dit som ruta annars, nån gammal hink du kan skära till och tejpa dit... :tummenupp
 
Blomquist #14 skrev:
2440592 På tok för OT, använd PM... :pannkyss

Ta nån annan typ av plast du har hemma och dra dit som ruta annars, nån gammal hink du kan skära till och tejpa dit... :tummenupp

Fast tejpa rutan kan jag också göra, men jag är tveksam till att besiktningen godkänner den fastsättningen. Rutan är hel förutom där den ska skruvas i kåpan så det är inga sprickor över den.

Tanken men att besiktiga utan ruta är att då finns det inget att anmärka på, rutan är ju inte där. Så det jag försöker reda ut är om besiktningen tycker det är nödvändigt att ha ruta på.
 
Agent Apelsin skrev:
2440597 Fast tejpa rutan kan jag också göra, men jag är tveksam till att besiktningen godkänner den fastsättningen. Rutan är hel förutom där den ska skruvas i kåpan så det är inga sprickor över den.

Tanken men att besiktiga utan ruta är att då finns det inget att anmärka på, rutan är ju inte där. Så det jag försöker reda ut är om besiktningen tycker det är nödvändigt att ha ruta på.
Som redan sagt, det får inte vara vassa delar... Eller utstickande, kan dom klanka ner på om dom inte fått tårta på länge...
 
Blomquist #14 skrev:
2440600 Som redan sagt, det får inte vara vassa delar... Eller utstickande, kan dom klanka ner på om dom inte fått tårta på länge...

Då borde det gå. Kan ju ha med mig en såg och om dom klagar på att det sticker ut kan jag såga av skiten.
 
Agent Apelsin skrev:
2440603 Då borde det gå. Kan ju ha med mig en såg och om dom klagar på att det sticker ut kan jag såga av skiten.
Ta av kåpan annars då, behåll lyset dom ser en überorginell fighter :D
 
Har du problem att fåtag på en originalruta så kan du göra en själv. Gå till en glasmästare och köp någon form av splitterfritt plastglas. Sedan är det bara att använda varmluftspistol och värma försiktigt på plasten så går den att böja tills den har rätt form.
 
Blomquist #14 skrev:
2440604 Ta av kåpan annars då, behåll lyset dom ser en überorginell fighter :D

Fast blinkerserna sitter på kåpan så då får jag flytta dom..

Blir nog till att leta lite ruta men kanske besiktiga innan bara jag får ordning på framgaffeln.
 
Agent Apelsin skrev:
2440469 Hej har ett problem, rutan till min kawasaki är sprucken där den ska skruvas i kåpan så jag undrar om jag kan rulla in till besiktningen utan den så jag kan få hojen besiktigad innan det kommer snö?

Det är en sån här jag har:
http://www.mcpoolen.se/mc/1984/kawasaki/gpz750.html

Någon som har erfarenheter?

Höhö, jag körde silikonlimstjofräs på min (blev så nervis på uppkörningen så jag damp i backen när jag skulle ner från centralstödet), fixa ihop det så går det nog allt, alternativt montera bort det helt - men det var då enklare o trixa ihop det än att försöka få loss det ;)
 
Agent Apelsin skrev:
2440553 Gummilist var smart. kan ju skära upp nån gammal slang jag har och tejpa på.
Fulmek deluxe

Gaffa rules

If it cant fix it , it aint broken.

Tejpa , besiktiga och se glad ut !
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top