Besiktiga utan kickstarten?

veloci

Ny medlem
Gick med
18 Jul 2012
Hoj
BMW F800S
Jag håller på och bygger en café racer från en Yamaha RD350 YPVS och tanken är att få den väldigt clean.

Därmed har jag tagit bort oljepump och kickstart. Men går den igenom besikting utan en kickstart, måste ju rulla igång den alltså.

Samt är det någon som vet hur långt avstånd det måste vara mellan höger och vänster blinkers bak?

Tacksam för svar :)

Kicken kan du väl få dit så att den funkar på besiktningen, hojen skönhetsbedöms ju inte direkt, bara funktions och säkerhetskoll :hej

Varför ta bort kicken?:confused: ( gör den mindre-kortare istället) Du kommer garanterat tröttna rätt snabbt på att rulla igång den:D

Lär inte vara några problem, besiktigade min hoj utan stöd, dvs kunde inte kolla några lager alls i chassit.

Rullade rakt igenom...

Har fått reda på från en besiktnings kille att det inte ska vara ett problem, dock får du kanske springa igång den själv

Kick/elstart har inget med säkerheten att göra så det är bara att besiktiga på. Bilprovningens huvudsyfte är att inspektera om ens fordon är trafiksäkert, inte praktiskt eller bekvämt.

Tack så mycket för alla snabba och bra svar! :)

Då kommer jag ta bort den. Andledningen att jag inte kan ha den på vid besiktning är för att jag kommer bygga om kåpan så det blir slätt där kicken normalt sticker ut.

Och ja, jag är lite knäpp som gör så :tungan

Nyheter
Nortons comeback

Norton gör en triumferande ...

Boxer, V3, V4, VR5 och 6-cyl

Teknik – nya mc-motor...

Enfield presenterar sin stora twin

Efter spionbilder, hintar o...

Gotland Ring Bike Week 2026

Packa hojen, damma av hjälm...

Motorsportsalongen i Örebro!

Jag tog en snabb avstickare...