Boost på forumet har fått det godkänt,har skrivit lite i denna tråden.
http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=53358&highlight=turbo
http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=53358&highlight=turbo
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
andersbrink skrev:Whoho! Jag registreringsbesiktade och kontrollbesiktade min privatimporterade gsxr1100 idag i Gävle utan anmärkning.
Justerbar noll till 25 cm förlängd sving och en TD04-13G/7 turbo monterad med en Yamaha FZR ljuddämpare (bfzing bfzing bfzing lät den). Uppgav effekten 110 kW och det nöjde man sig med. Dubbla halvljus var inte heller ett problem. Positionsljus kontrollerades inte (trots att jag monterat sådana). Fabriksuppgiftsskylten saknade även den på ramen men det släppte man igenom iom att det var flyttgods. 230 kilo. Ingen provkörning utfördes.
Nån som vill köpa den?
motardnisse skrev:Visst kan man pröva att åka igenom ASB och hoppas att det går bra, men som sagt blir det föreläggande om regbesiktning ja då får man skylla sig själv om man inte orkade plocka av delarna.
andersbrink skrev:Vill man vara någorlunda seriös kontaktar man sin lokale SFRO-besiktare och snackar lite. Vill man bli förbannad och få körförbud åker man till SBP och ser glad ut.
andersbrink skrev:Whoho! Jag registreringsbesiktade och kontrollbesiktade min privatimporterade gsxr1100 idag i Gävle utan anmärkning.
Justerbar noll till 25 cm förlängd sving och en TD04-13G/7 turbo monterad med en Yamaha FZR ljuddämpare (bfzing bfzing bfzing lät den). Uppgav effekten 110 kW och det nöjde man sig med. Dubbla halvljus var inte heller ett problem. Positionsljus kontrollerades inte (trots att jag monterat sådana). Fabriksuppgiftsskylten saknade även den på ramen men det släppte man igenom iom att det var flyttgods. 230 kilo. Ingen provkörning utfördes.
Nån som vill köpa den?
låDan skrev:Tänkte på det att i mitt regbevis på min gsxr1100w-93 så står det att den har 74Kw dvs 100hk,skulle det inte vara möjligt att montera turbo och höja effekten på pappret till 114Kw som den igentligen har?
Den har ju 114Kw(155hk) orginal.
Hojen e import -96 från Tyskland.
nån som fattar va ja menar?
![]() |
MV Agusta återgår till 100% eget ägande
MV Agusta Motor S.p.A. till... |
![]() |
MV Agusta åter självständigt
MV Agusta Motor S.p.A. till... |
![]() |
Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra
Att köra motorcykel handlar... |