Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Kay skrev:Hur är det att besiktiga en eftermonterad turbohoj?
"Märker" de det? Hur gör ni?
Bara nyfiken.
Kay skrev:Hur är det att besiktiga en eftermonterad turbohoj?
"Märker" de det? Hur gör ni?
Bara nyfiken.
Blir problems vid en flygande besiktning då det inte står nåt om ändringen i papprena.Bättre att försöka få den reggad o godkänd.Hayabusatombo skrev:Jag tog bort laddtrycksmätaren och pluggade slangen.Blankt papper.
Besiktningsmannen upptäckte inget,dock tyckte han att den gick väldigt bra.
lahi skrev:Om man går in på www.sfro.com så finns där ett intyg för ombyggt fordon som man kan skriva ut och fylla i. Lämnas tillsammans med bromspapper där firman där den bänkats intygar att den inte ger mer än t.ex. 150 pållar (med wastegaten på vid gavel, men det vet ju inte sbp...) Sen ska det gå som smort! Känner en snubbe som har gjort ungefär så och det funkade. Har fått för mig att man även får dispens för ljudet, 105 dB istället för 103.
Fattar inte ett skitPULKA skrev:vadå![]()
får man inte trimma mc o bilar med turbo för besiktningen????
verkar ju varaisåfall
sitter ju i var o varanan lastbil men det e ju inte riktigt samma grej heller![]()
ja just det
några :corn :corn :corn
PULKA skrev:vadå![]()
får man inte trimma mc o bilar med turbo för besiktningen????
verkar ju varaisåfall
sitter ju i var o varanan lastbil men det e ju inte riktigt samma grej heller![]()
ja just det
några :corn :corn :corn
Ahaaa... jo, hans hoj är en gsx1100e -84 men gaffel, fälgar och sving är från en gsxr och så har jag för mig att den är sänkt också, så det kan ju vara så att han monterade turbogrejorna samtidigt då... men han har byggt en ZZR1100 med turbo också, och jag tror (obs. tror) att den är besiktad med turbon och där är inga chassiändringar vad jag vet. Men jag kan ju ha fel, den är kanske inte bes. med turbo då.. jag ska höra med honom.. 20 % upp i effekt och 10 % i vrid stämmer iaf!R1 T skrev:Jag var i kontakt med sfro för ett tag sedan, och frågade om hojen kan gå som ombyggt fordon om man sätter turbo på den. Enligt han jag pratade med så räknas inte motor trimmning som ombyggt fordon, utan det måste till någon form av chassi ändring, förlänga swingen, sänka hojen m.m, för att det skall räknas som ombyggt fordon. Gör man någon form av chassi ändring så kan man passa på att sätta på turbo, och få det godkänt vid samma tillfälle.
Jag har för mig att man får höja effekten med 20% och vridet med 10%
Är det någon som har gjort det eller tänker göra det, så hör gärna av er.
Jag tänkte kolla lite närmare i vinter om det är värt besväret eller inte.
![]() |
MV Agusta återgår till 100% eget ägande
MV Agusta Motor S.p.A. till... |
![]() |
MV Agusta åter självständigt
MV Agusta Motor S.p.A. till... |
![]() |
Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra
Att köra motorcykel handlar... |
![]() |
Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning
I samband med MotoGP-racing... |