Besiktiga hojen :S

mp_87

Ny medlem
Gick med
19 Apr 2005
Hoj
KTM 640 sm
Som i topic, den ska besiktigas, o det är om 2 dagar.. så jag behöver lite snabba besked här.
Tror/vet ni, om jag behöver backspeglar på min gasgas 250cc sm -02a? , det är första gången den ska besiktigas. Det finns inga fästen för speglar, och jag fick inga till den. (Förra ägaren sa att de inte behövdes, men det kan man ju inte lita på.)

Vore jättebra med raka svar på den här punkten.. och om det nu behövs, vart fixar jag ett par snuskigt billiga speglar imorn ? kan man slänga på ett par biltema cykel-speglar :tungan i värsta fall?
(dem ska ändån av nästan lika fort som dem sätts på ^^)

Något mer man bör tänka på? :)

mp_87 skrev:
2201835 Som i topic, den ska besiktigas, o det är om 2 dagar.. så jag behöver lite snabba besked här.
Tror/vet ni, om jag behöver backspeglar på min gasgas 250cc sm -02a? , det är första gången den ska besiktigas. Det finns inga fästen för speglar, och jag fick inga till den. (Förra ägaren sa att de inte behövdes, men det kan man ju inte lita på.)

Vore jättebra med raka svar på den här punkten.. och om det nu behövs, vart fixar jag ett par snuskigt billiga speglar imorn ? kan man slänga på ett par biltema cykel-speglar :tungan i värsta fall?
(dem ska ändån av nästan lika fort som dem sätts på ^^)

Något mer man bör tänka på? :)

Det finns inget krav på speglar på hojjen.
Du kan kolla på bilprovningens hemsida så ser du vad du ska ha på hojjen för att den ska gå igenom

Tom min 00a har ett helfordonsgodkännande i grunden. Då skall allt vara monterat som satt original, MEN vad vet besiktningsgubben om det. 1 spegel kommer han nog ändå vilja se.

philsson skrev:
2201874 Tom min 00a har ett helfordonsgodkännande i grunden. Då skall allt vara monterat som satt original, MEN vad vet besiktningsgubben om det. 1 spegel kommer han nog ändå vilja se.

du kan ju tokhävda att det ej finns med orginal om du inte har nå gängor ens o fästa dom i..

men är du osäker så köp du en biltema cyckel spegel o kläm dit på nå sätt :tummenupp

vägverkets krav:

Backspeglar
Övergripande krav
7 § Tvåhjulig motorcykel som tagits i bruk den 17 juni 1999 eller senare skall ha minst två backspeglar.

Vad sedan SBP säger vet man ju aldrig.

Nyheter
Bridgestone dominerade i Suzuka 8 Hours

Pressrelease från Bridgesto...

Publikrekord under World Ducati Week

Ducati slog publikrekord un...

Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

Back