Besiktiga Gasgas 300 EC Lv-reg

Canidae

The Sound Of Perseverance
Gick med
22 Apr 2007
Hoj
ZX9R Ninja // GasGas 300
Har en lv-reggad enduro som jag ska besiktiga var tänkt. Tidigare ägare har aldrig nyttjat den på väg och därför aldrig monterat lv-kittet. Dessutom har han klippt alla kablar och gjort egna varianter vid inkoppling av värmehantag så jag får göra om det hela från början.. :näsblod

Någon här som har elschema eller kan bidra med tips och råd om hur jag enklast går till väga för att dra allting?
Ang besiktning, är det något speciellt att tänka på? Antar att jag får hitta en insats till ljuddämparn då det brötar väl högt, alt fylla den med något så den iaf går igenom..
Skulle också gärna vilja ha lite info om vad det kan kosta att försäkra den, känns ju som en enduro bör vara mer skaderelaterad än min plastraket så vilken omfattning har tex ni på era försäkringar?
Framfälgen har fått några smällar vilket man känner när man kommer upp i hastighet på jämnt underlag, går den ändå igenom tro? Skakar ganska ordentligt vid tex 80 på asfalt.. :(
Sen undrar jag med hur det fungerar vid vinterväglag, krävs dubb/spikdäck vid minus eller är det upp till föraren?

Mycket tacksam för input!

Mvh

elschemagg.jpg

För mig (över 30) är bilsport&MC's "30-årsförsäkring" billigare i både premie & självrisk än deras offroad-variant... Ljudet är inga problem med effektkrök + orginal slutdämpare.

Hur i h-e har du lyckats skada fälgen?! De är ju guld med Gasgas'ens U-formade, tjocka & oförstörbara fälgar...?!

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti