Besiktiga bilen, mc mm

AleX

Siktar högt, kommer lågt
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
CBR929CBR600R6
Den förste juli går monopolet ur tiden men jag har inte hört ett ljud från någon annan än just bilprovningen?
Finns det inga andra på marknaden eller får de inte ge sig tillkänna förren 1/7.
Nån som vet?

Det jag funderar på är vem som skulle kunna tänka sig att starta besiktningsfirma?

Någon som vill tjäna mycket pengar på lite arbete och ett nästan garanterat kundunderlag.

Se bara på t.ex. Finland.

Sant. Jag känner bara att det måste vara väldigt tungt att komma igång. Firman måste ackrediteras osv... Men jag kanske bara är pessimist... :)

Sant. Jag känner bara att det måste vara väldigt tungt att komma igång. Firman måste ackrediteras osv... Men jag kanske bara är pessimist... :)

Sen tillkommer troligen en hel uppsjö med dyrbara detaljer som bromsprovare, flergasmätare mm.
Fast man kunde kanske krydda till det lite samtidigt;

"Vi bromsar både chassi och motor, effektintyg ingår" :yoparty

Ja menar, vem vill inte bromsa motorn en gång om året? :D

Som jag fattade det så var det inte så att verkstäder kunde ta provningsbiten(de kan fortsatt släcka 2:or) utan det skulle vara fristående bolag?

Hur som så tror jag majoriteten av fordonsägarna är relativt nöjda med bilprovningen så det kan nog bli tufft att konkurrera.

Jag som tänkte trådkrascha och skriva ett argt inlägg om att det heter "besikta" och inte "besiktiga" men kollade på SAOL innan och tro det eller ej men "besiktiga" går tydligen också att använda sig av.:mad:

Nu tycker ju jag naturligtvis att vi på sporthoj en gång för alla enar oss om att det heter "besikta" så slipper jag bli arg och sätta lunchkaffet i halsen igen.

Förlåt att jag störde..

:banana

Nyheter
Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Öppet hus på Rapido MCK Stockholm