Besiktiga avställd hoj

Rigge

!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
ZX10-R 09
Kan jag besiktiga MC´n avställd? Jag kommer ta den dit på släp eller nåt sånt.

Klart du kan....SBP bryr sig inte men Gestapo tar dig om du kör dit..

Silwer skrev:
tänk på tat de vill provköra hojen med.
Varför inet bara ställa på den? är det våldsamt dyrt eller liknade?

Nja men det dröjer ett tag innan jag får köra den så då kan jag lika gärna spara ett par spänn.

Tom skrev:
Enligt http://www.ore.vv.se/fordon/Avstallning.htm så får man köra ett avställt fordon till besiktning, under vissa förutsättningar. Detta bör väl då betyda att de även kan besiktiga fordonet i avställt skick.
Jo men han vill ju inet betala försäkringen som jag förstår, körande utan minst trafikförsäkring finns det väl inga undantag ifrån?

Silwer skrev:
Jo men han vill ju inet betala försäkringen som jag förstår, körande utan minst trafikförsäkring finns det väl inga undantag ifrån?

Denna fråga har varit upp flera ggr. Seek and you shall find...
Hade samma problem förra säsongen när min skulle besiktas, efter många om och men till både f-bolag samt trafipaxen fick jag veta att det är precis som någon påpekade, man får köra till och från kortast möjliga väg. MEN hojen får inte vara helt oförsäkrad, det räcker med "garageförsäkring". Nu dyker frågorna snart upp om att det är ju ingen trafikförsäkring mm mm... Hur som helst så räcker garageförsäkringen, de (IF) förklarade tom det för mig hur det funkar osv ifall något händer men jag la aldrig det på minnet.

RRickard skrev:
När får du börja köra igen då?? Mitt i vintern eller? :( :huvet :3freak

3:e september. Jag bestämde mig idag för att jag ska besiktiga så man kan åka lite innan vintern, jag hade tänkt vänta tills nästa år men det är bra att ha den besiktigad ifall jag ska sälja den eller nåt.

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti