Limstift
Flooork!
Jag har köpt en bil som har stått med körförbud sedan februari, behöver jag ställa på den för att besiktiga? Att jag inte får köra med den är en sak, men skulle det teoretiskt gå att ta dit den på trailer och besiktiga?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
om han inte märker faran innan är den inte så påträngande..Ja du kan ta med den på trailer till besiktningen om du vill vara på den säkra sidan.
Dock så kan du ställa på den och köra till besiktningen om du inte har möjlighet att traila dit den. Skulle någonting vara så livsfarligt att du inte får köra iväg så kan det ju vara skönare att ha en trailer med och ta hem den direkt istället för att stå där och ringa runt efter ett släp.
Kan faktiskt bli ganska dyrt..Varför inte ställa på, försäkra, köra till besiktningen och besikta, ställa av samma dag, kan inte kosta många kronor.
Inte för att jag förstår varför man besiktar en bil som ska fortsätta stå avställd?
Och dessutom är det en påställningsavgift på 50kr eller något nu för tiden.Enligt nya (HUR nya vet jag inte) regler gäller det tydligen hela månader, givetvis till deras favör. Är den påställd en dag ska skatt betalas för hela månaden..![]()
du får köra en avställd bil närmsta väg till bes bara den är trafikförsäkrad, ring förs bolag och säg att du ska och bes, så kan du försäkra en dag.
Och dessutom är det en påställningsavgift på 50kr eller något nu för tiden.![]()
Så sant. Så det kan verkligen bli en dyr historia att ställa på en eller ett par dagar.
Då är det bättre som Stampep och Peterlan sa att köra avställt till besiktningen, men teckna försäkring för bara den dagen.![]()
Kan man ha tafikförsäkring på ett avställt fordon?
Ja, man kan ha trafikförsäkring på ett avställt fordon.
![]() |
Tierp Arena värd för EM i Dragracing
Den 7–10 augusti 2025 förva... |
120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla
Screenshot Den 16–17 aug... |
|
En vecka kvar!
Nu är det exakt en vecka kv... |
|
![]() |
Farligt vilseledande alkomätare på marknaden
Ett stort oberoende test ut... |