Besikta!!!

majjen

majjen
Gick med
5 Oct 2003
Hoj
ninja 600
Har monterat en tailguard under vintern och nu ska jag besikta, tänkte ha nummer plåten i hjulhuset sen, men hur ska jag sätta den plus blinker och reflexen när jag ska till besiktningen. Har funderat på att ta den kapade läppen med orginalblinkers och allt och trycka dit på nått sätt men jag vet inte, vill inte borra i onödan i guarden. Nån som har nån bra idé.

Svaret lyder: SILVERTEJP :D

Måste nog ha belysning oxå

Jag tror du måste ha skylt belysning oxå,har du inte möjlighet att bygga om den till helt orginal? såfall mitt tips kör hojen till besiktningen orginal utan ombyggnad o sen efter det bygger du om.Annars får du ordna nån anordning så du har blinkare på vid skylten men minst 18 cm mellan dem har jag för mig man måste ha,sen tror jag du måste ha skyltbelysningen o den röda fula reflexen oxå för att godkännas genom besiktningen.
Jag står oxå inför samma dilema o ska bygga om bakändan o haft funderingar på att skita i blinkers helt för ett mer cleant utseende,om inte så blir det inbyggda miniblinkare i undertailen.Bara det att jag ska klydda o byta hela batteri lådan med sladar o allt då jag inte vill såga o kapa i orginal o eventuellt byta till orginal vid besiktning.

Blinkers och reflexen sitter i plast delen jag kapa, skylt belysningen sitter i baklampan, så det enda jag behöver göra är att sätta fast den där plast grejjen på nått sätt.

Last edited:
vad tror du besikningen säger om jag kommer med 3 meter silver tejp runt baken på hojen. kanske går

jag monterade en tuta under huven samt kablar dragna genom sidorutan o fram samt en knapp fast tejpad brevid ratten! gick den igenom så går väl lite silvertejlp igenom :D

jag får väl testa silvertejp, och hoppas att läppen sitter tillräckligt hårt, det vore ju taskigt om blinker, nummerplåten mm. ramla av vid besikningen.

Kan nästan garantera dig att det funkar, om du använder minst 3.18362743m
silver tejp..jag har besiktat med 3.18362743m silvertejp å det gick bra..
men det var på en gixxer, kanske är annan längd till kawan, men det står nog
i nånn regelbok............ :D

Tror nog du måste ha belysning på nummerplåten om du ska sätta den där under.Men det hjälper nog inte.....dom klagar nog ialla fall.

Du måste inte ha belysning PÅ skylten men helst ovanpå eller nåt. Skylt i hjulhus accepteras inte tyvärr, Observera att endast vitt ljus får förekomma på skyltbelysning

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT