Besikta utan KM-räknare?

He rik

----:)----
Gick med
8 Aug 2006
Hoj
rd 500-84 R6-08 DR350-95
Är det möjligt att få igenom då eller måste det finnas miltal?

Hade lite otur med en flatkabel till displayen, lossnade från limningen när jag delade instrumentet för att släcka srs-lampan.

Eller hur fixar jag tillbaka den?
Bara shoppa rätt lim och gå lös eller är det trixigare än så?

Och jo, från i år är det krav att srs ska funka, boxen till min skulle gå lös på 12500 så det var inte ett alternativ att fixa den, min är nu "fixad", tänds och släcks som den ska.....nästan. . . .

MB-Vito är det men det spelar väl ingen roll i det hela....

Tackar på förhand! :)

Behöver inte fungera, bara hastigheten.
Klart det går att laga, men kan va rätt pilligt beroende på storlek.
Edit : Finns ju även klämkontakter till flatkablar som är smidiga om det är nån universalstorlek.

Last edited:
Vad jag vet så ska det finnas km-räknare som inte enkelt kan nollställas. Jag har fått nedslag på det när jag besiktade en hoj med cykeldator och det borde stämma även för bil. Hojen gick för övrigt igenom med en lite dyrare cykeldator som loggade totalsträcka.

Vad jag vet så ska det finnas km-räknare som inte enkelt kan nollställas. Jag har fått nedslag på det när jag besiktade en hoj med cykeldator och det borde stämma även för bil. Hojen gick för övrigt igenom med en lite dyrare cykeldator som loggade totalsträcka.

Nä, kommer därifrån precis nu och det var ok utan km-räknare. :)

Även gul srs-lampa istället för röd bara den slocknade...... ;)

Nä, kommer därifrån precis nu och det var ok utan km-räknare. :)

Även gul srs-lampa istället för röd bara den slocknade...... ;)

Bra att läsa. Min räknare å även trippen är 'frozen in time'. Har vart där bakom å rotat i andra ärenden å kanske kommit åt nåt. Har gammal rulle alltså. Kanske blir förvånade om den inte gått en meter sen sist?

Bra att läsa. Min räknare å även trippen är 'frozen in time'. Har vart där bakom å rotat i andra ärenden å kanske kommit åt nåt. Har gammal rulle alltså. Kanske blir förvånade om den inte gått en meter sen sist?

Det är lugnt, en släkting till mig har besiktat de senaste 4-åren så.
Dom bara knappar in nuffrorna och så är det bra så.

Jag har ju display och han frågade om man var tvungen att trycka någonstans för att få fram mätarställningen men jag sa bara att den lagt av så var det bra med det. :)

Sitter tydligen med dubbelhäftande tejp med kontakttrådar där det ska vara kontakt och enligt han jag talade med så var det nog bara att glömma.....ska testa med lite tejp och något som trycker mot när jag klämmer fast kretskortet i instrumentet, funkar ju ändå inte så jag har ju inte direkt sönder något. :)

Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park