Besikta min Husa 650.Strypning?!

Bula Motard

Ny medlem
Gick med
6 Jul 2004
Hoj
Yamaha XT 550-83:a *SÅLD* Yamaha XT 600-91:a*SÅLD* Husaberg 650fe/sm-02:a*SÅLD* Husaberg fs 650-05 *SÅLD* Husaberg fs650 2008
Ska besikta min Husa 650 -02 snart.. Ska man behöva montera dit strypningarna, eller törs man besiktiga utan.. Nån som har några erfarenheter?

MvH Johnny

beror på besiktningsmannen. På husorna är effektskillnaden enorm så troligtvis får du ny reggbesiktning om han "misstänker" effektökning vilket är ganska troligt. Montera dem för säkerhets skull.

nisse skrev:
vad e de för strypningar på dom
- svetsade strypbrickor i bakändan på avgaskrökarna (15mm)
- svetsad bricka på en bakre snabeln innanför bakgaveln på ljuddämparen
- trottelstopp (70mm)
- stryp/ljuddämpar hölje över luftfiltret med slang för luftintaget.

För bestyckningens skull så är det även annat pilotmunstycke, huvudmunstycke och tomgånsmunstycke samt annan nål.

Ej säkert på de svetsade detaljerna på 02an.
PICT2027liten.jpg

PICT2030liten.jpg

PICT2033liten.jpg

PICT2037liten.jpg

Last edited:
de svetsade pluggarna sitter inte i 02-an

ja, det kanske är bäst att hänga dit dom andra munstyckena och trottelstoppet.. för säkerhets skull..

Om jag var du skulle jag sätta i trottelstoppet och laglig ljuddämpare. Bestycka om känns onödigt, blir ju samma som att åka med 1/4-gas..

wheelie82 skrev:
Om jag var du skulle jag sätta i trottelstoppet och laglig ljuddämpare. Bestycka om känns onödigt, blir ju samma som att åka med 1/4-gas..

Ja, det ska väl räcka förhoppningsvis :)

- svetsade strypbrickor i bakändan på avgaskrökarna (15mm)
- svetsad bricka på en bakre snabeln innanför bakgaveln på ljuddämparen
- trottelstopp (70mm)
- stryp/ljuddämpar hölje över luftfiltret med slang för luftintaget.

För bestyckningens skull så är det även annat pilotmunstycke, huvudmunstycke och tomgånsmunstycke samt annan nål.

stoppa en kotte i ljuddämparn bör duga :tungan

besiktning av husa

Jag besikta min Husa 650fs -01 för nån vecka sedan, inga problem med att den på pappret har 9kW och i verkligheten runt 50kW... Och på min hoj har alla alla strypningar som sitter på orginal plockats av. Den är även ombestyckad, omdrevad mm.

Kanske hade lite tur också för besiktningens mannen nämnde inte ens effekten vare sig under besiktningen eller provkörningen av hojen.

Tjenare tjenare hittat en trevlig husaberg 650 dock har den 45kw i papprena, vad krävs för att göra den "laglig" för en 19åring att köra?

Lämna in den på en firma där dem stryper den till 25 kw, sedan tar du med pappret du får därifrån och gör en registreringsbesiktning (kostar ca 1000:-) - klart!

Tjenare tjenare hittat en trevlig husaberg 650 dock har den 45kw i papprena, vad krävs för att göra den "laglig" för en 19åring att köra?
Kolla så att den verkligen är lv-reggad också(med tanke på effektuppgiften).

Back