Besikta med Singelsäte?

Mookie

Har katt.
Gick med
7 Apr 2003
Hoj
VTR1000 firestorm, Svart edition. SRZ660, mookie edition. Kinesisk minimoto, skitkul edition.
Håller som bäst på att modda på en rejsbakdel på min RD och sitter och fundrar på vad besiktningen säjer egentligen. Måste jag skruva orginal tvåsits, skjutspinnar på besiktning eller går det bra att besikta den som singelhoj?

Tjadu...står det att du får ta en passagerare i reg.beviset?
Då skulle de KANSKE kunna trilskas...men varför skulle de göra det? :va

Jag är inte 100 säker på detta.. men jag har för mig att om det står i regpappret att du får ha passagerare, så måste du ha passagerar-fotpinnar. Det finns inga lagar som säger att passageraren måste sitta bekvämt...

*pekar på R1-orna*

Ugglan skrev:
Jag är inte 100 säker på detta.. men jag har för mig att om det står i regpappret att du får ha passagerare, så måste du ha passagerar-fotpinnar. Det finns inga lagar som säger att passageraren måste sitta bekvämt...

*pekar på R1-orna*

Mmmmm, det var det jag också hade för mig. Har hört något liknande för länge sedan. Får väl ta och slänga på skjutspinnarna vid besiktning så får vi väl se vad dom säger på sbp. Bakdelen härstammar från en RS250 så vill dom provskjutsa så får man sig väl i alla fall ett gott skratt. Tar med kameran i sådant fall. :D

:tomten

Hoppas det verkligen inte är så att man måste ha fotpinnar och passargerar sadel på vid besiktning!!

Då får jag ju bygga om hela skiten bara för besiktningen (inga fotpinnar på denna bakramen... Och jag äger ingen passargerar sadel.)

:tomten

DumDum skrev:
Håller som bäst på att modda på en rejsbakdel på min RD och sitter och fundrar på vad besiktningen säjer egentligen. Måste jag skruva orginal tvåsits, skjutspinnar på besiktning eller går det bra att besikta den som singelhoj?

På Busan byter man lätt ut baksadeln till en strömlinjeformad kåpa - enda "verktyg" som behövs är tändningsnyckeln. Måste man besikta med passagerare också utan att SBP ska ha synpunkter?

Men... det finns flera sporthojare här på forumet som jobbar som bilbesiktare så det är bara att hoppas att de ser ditt inlägg.

:)

Det kan bli problem, en kompis råkade ut för det på sin GSXR 7/11. Han löste problemet genom att regbesikta om den till ensitsig.

Det spelade ingen som helst roll sa besiktningsgubbarna vid min senaste besiktning!

/MA

Seså, upp med bilder på ditt meck nu dumdum!!! Vi vill se hur du lyckas mecka på bakdelen oxå!!!

/H

Det kan visst bli problem om besiktningspersonalen känner för det. Hade jag inte den så skulle jag vara tvungen att göra en begränsad reg besiktning sa han. Så det vara bara till att köra hem och byta.
Sedan om det var gubben som inte hade fått något på länge eller vad det var vet jag inte.

hållundan skrev:
Seså, upp med bilder på ditt meck nu dumdum!!! Vi vill se hur du lyckas mecka på bakdelen oxå!!!

/H

Kommer när jag e färdig. Håller som bäst på med ett seriöst försök att jobba ihjäl mig så bygget går lite på halvfart. Men vänta bara............................ :banana

Otee skrev:
Det kan visst bli problem om besiktningspersonalen känner för det. Hade jag inte den så skulle jag vara tvungen att göra en begränsad reg besiktning sa han. Så det vara bara till att köra hem och byta.
Sedan om det var gubben som inte hade fått något på länge eller vad det var vet jag inte.

Det var väll f*n oxå!! Jag äger ingen baksadel, och jag tänker banne mig inte köpa en heller bara för en sketen besiktning!
Får väll regga om den till ensitsig!
Bakramen håller inte för en brutta nu längre heller efter att jag sågat bort lite dövikt... :lol

Som jag sa, gubben hade kanske inte fått något på länge hemma :hihi

Har aldrig haft problem med detta, kört med solosadel/utan skjutspinnar nu i 7 år

det går att besikta med solosadel med eller utan pinnar, men har du sadel utan pinnar går det på skit!!

DumDum skrev:
Kommer när jag e färdig. Håller som bäst på med ett seriöst försök att jobba ihjäl mig så bygget går lite på halvfart. Men vänta bara............................ :banana

göttkött!!!! :banana låter bra det...... seså när ska du se min skönhet då??? ja ja det blir la på götaplatsen då...... =)

:hej

Men va faan? Har svarat i den här tråden två gånger utan att det syns! E jag bannand?

När jag ska se din discobåge hållundan? När vill du visa upp den?

GSXR1100R skrev:
Har aldrig haft problem med detta, kört med solosadel/utan skjutspinnar nu i 7 år

Nu har du missuppfattat, gamle man. De framflyttade fotpinnar, som du monterade för att få sträcka ut dina stela taxben, har ingenting med detta att göra.

Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park