Besikta med endast en lampa?

  • Thread starter Thread starter J1
  • Start date Start date

J1

Medlem
Gick med
13 Jun 2012
Ort
I Norrlands djupa skogar
Hoj
Suzuki SV1000-N 2004
Hej, har besikting på R1:an nästa vecka och har ett xenonkit monterat på, har bytt tillbaka till original lamporna men ena lampkontakten (den som är inkopplad till xenonet) har jag tydligen varit så smart att jag drog den under tanken.

Nu till frågan, kan jag besikta hojen som den står med endast en fungerande lampa? Sitter h4 på R1:an så har hel/halv ändå.

Vet att det inte går så bra med bil, men då dom sitter så nära varandra på hojen så tänkte jag att det kanske inte är några problem? Rätta mig om jag har fel!
 
Det borde gå då äldre hojar/en del av dagens hojar med dubbla framlampor enbart har halvljus i den ena lampan.
 
Har R1:an H4:an på hel- och/eller halvljuset?

En inte ovanlig konfiguration på Yamahas hojar med två lyktor är att halvljuset är en H7:a medans helljuset är en H4:a. Det är dock endast helljustråden i H4:an som tänder. Halvljuset i H4:an används inte. Det finns inte ens en strömkabel för halvljuset till H4:an.

Det är inte ovanligt att folk för att få bättre halvljus ändå kopplar in denna halvljustråd i H4:an men det är sällan en höjdare eftersom reflektorn oftast inte är anpassad för halvljus.

Så om en R1 ala -03 enbart är tänkt att ha halvljus på den ena lyktan, och det är en H7:a, så kommer det mest sannolikt inte att funka att försöka köra halvljus på H4:an.
 
Har R1:an H4:an på hel- och/eller halvljuset?

En inte ovanlig konfiguration på Yamahas hojar med två lyktor är att halvljuset är en H7:a medans helljuset är en H4:a. Det är dock endast helljustråden i H4:an som tänder. Halvljuset i H4:an används inte. Det finns inte ens en strömkabel för halvljuset till H4:an.

Det är inte ovanligt att folk för att få bättre halvljus ändå kopplar in denna halvljustråd i H4:an men det är sällan en höjdare eftersom reflektorn oftast inte är anpassad för halvljus.

Så om en R1 ala -03 enbart är tänkt att ha halvljus på den ena lyktan, och det är en H7:a, så kommer det mest sannolikt inte att funka att försöka köra halvljus på H4:an.

Vad sägs om att åtminstone läsa första inlägget och inte bara rubriken?
 
Inte för att jag är säker men du får väl inte ha 2 halvljus på en Mc,
eller beror det på vilken årsmodeller det är ?
 
Inte för att jag är säker men du får väl inte ha 2 halvljus på en Mc,
eller beror det på vilken årsmodeller det är ?

Man får ha två så länge de inte sitter för långt från varandra. Exakt avstånd är den sortens kunskap som jag inte brytt mig om att lägga på minnet, men uppgiften finns garanterat på nätet.
 
Om jag inte är ute och cyklar så är det h4 jag har i lyktorna, om det är original eller inte kan jag dock inte svara på, jag har inte bytt ut något. Men kan inte svara på vad förra ägare pysslat med.

Men då vet jag iaf att det inte borde vara något större problem att besikta den som den står.
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top