Besikta mc utan ramnr?

Det här är ganska snårigt.

Var själv inne på att köpa en hojj med papper och borrat ramnummer.
Vad som gäller beror på om hojjen finns kvar i registret eller om den avregistrerats. om typskylten är kvar (MYCKET VIKTIG detalj), om ramnummret är "borrat", hur har polisen säkerställt identieten på hojjen

Ett hett tips är att du begär att få någon form av "intyg" av polisen som regorgör för hur dom kommit fram till att det är din hojj. har du detta, kan du toligtvis knacka in ramnummret och åka och regbesiktiga.

Den frågan har ingen polis hittills kunnat svara på hur dom kunde spåra hojen till mig. Hoppas det står i kallelsen.
Hojen finns kvar i registret iaf.
 
Sen -00 eller nåt sånt så ska mtr nr stå med ram nr, dessa e lika viktiga för hojens id. Har jag fått förklarat av förs.bolag.
 
rätta mig om jag har fel, men möjligheten att få fram ramnr med speciella syror även om det är bortslipat...
På vissa hojar ska det väll även finns "dolt" ramnr som man kan få fram med röntgen?
Vet inte men tycker det låter helt konstigt om man kan bevisa att ramnr på hojjen stämmer så borde de inte vara några problem att besiktia, men om de inte har rätt utrustning för att få fram ett på besiktningen borde de bli tvugna o fixa det, eller finns det krav på att ramnr ska vara väl synligt?
 
rätta mig om jag har fel, men möjligheten att få fram ramnr med speciella syror även om det är bortslipat...
På vissa hojar ska det väll även finns "dolt" ramnr som man kan få fram med röntgen?
Vet inte men tycker det låter helt konstigt om man kan bevisa att ramnr på hojjen stämmer så borde de inte vara några problem att besiktia, men om de inte har rätt utrustning för att få fram ett på besiktningen borde de bli tvugna o fixa det, eller finns det krav på att ramnr ska vara väl synligt?

vad jag har förstått så rönkar man över det bortslipade nummret, och får då fram vad som stod där tidigare, troligtvis uppstår det väl spänningar i metallen när man hamrar in det.

jag tror att det går bra att regga om du kan styrka motorcykelns identitet och nån som vet hur du ska göra är nog bilbesiktningen. :)
 
har du detta, kan du toligtvis knacka in ramnummret och åka och regbesiktiga.

Hojen är väl fortfarande registrerad? Då vore en regbesiktning knappt nödvändig?

Sen -00 eller nåt sånt så ska mtr nr stå med ram nr, dessa e lika viktiga för hojens id. Har jag fått förklarat av förs.bolag.
Bara knacka in ett regnummer i transportstyrelsens databas och kolla. På min -08 finns inget motornummer angivet i något papper :va

jag tror att det går bra att regga om du kan styrka motorcykelns identitet och nån som vet hur du ska göra är nog bilbesiktningen. :)

En ram är kan vara en reservdel, byter du ram ska du "föra över" ditt ramnummer du har papper på. Allt enligt SPB;s ordination.

Så, snygga till ytan och knacka in numret från regbeviset, besiktiga och tja, umm.. kör? Om jag blev rätt informerad dvs.

Undrar hur en hoj som varit stöldmoppe sköts bara :gnissla
 
Har nu fått hem hojen. Skicket på den var väl som så att jag inte orkar anstränga mig helt enkelt... men det finns ju delar att sälja så tänkte gå den vägen istället.... mitt problem nu är att tjuven bytt tank och tändningslås... Blir väl till o köpa ett nytt tändningslås bara för o se om motorn fungerar... suck.......

ser ut som nån har klotat hojen. Enligt polisen så hittades den dumpad i Angered. Hoppas det gjorde jävligt ont att stjäla min hoj.
 
Släng upp lite bilder så kommer du nog få några bud härifrån.
Förvisso är de säkert skambud men då vet du ungefär vad du kan få för att sälja den i helskick.

Att plocka ned den och sälja i delar är ju att föredra ifall man vill ha mer pengar.
 
Släng upp lite bilder så kommer du nog få några bud härifrån.
Förvisso är de säkert skambud men då vet du ungefär vad du kan få för att sälja den i helskick.

Att plocka ned den och sälja i delar är ju att föredra ifall man vill ha mer pengar.

jo förvisso men tänkte nog försöka kränga allt för vad en beg motor kostar ca någon tusenlapp till kanske... har tyvärr inte tid och ork att riva i det för mycket... vill bara kunna starta motorn o se att det rullar på fint innan jag skickar den. men ett par bilder får det nog bli iaf.
 
Tror ni det gjorde ont att vara hojtjuv?

Ca 4 mm djup på bakdäck samma fram..
 

Bifogat

  • CIMG0690A.JPG
    CIMG0690A.JPG
    95.7 KB · Visningar: 214
  • mc....B.JPG
    mc....B.JPG
    35.2 KB · Visningar: 209
  • mc....D.JPG
    mc....D.JPG
    55.6 KB · Visningar: 181
  • mc...E.JPG
    mc...E.JPG
    85.5 KB · Visningar: 173
  • mc...F.JPG
    mc...F.JPG
    68.6 KB · Visningar: 211
  • 2222.JPG
    2222.JPG
    50 KB · Visningar: 154
jo förvisso men tänkte nog försöka kränga allt för vad en beg motor kostar ca någon tusenlapp till kanske... har tyvärr inte tid och ork att riva i det för mycket... vill bara kunna starta motorn o se att det rullar på fint innan jag skickar den. men ett par bilder får det nog bli iaf.

du ser väl att detta e ett optimalt tillfälle o byta cutsen till nån snyggare... R6 -07-08 eller Honda CBR1000R -04-07...:tummenupp

sen pulverlacka ram & sving mattsvart o sen lacka kåporna i den lack du vill...

allt detta e ju 2-3 dagars jobb o typ 5k i byggkostnad...:tummenupp


mvh.T
 
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Richa blickar framåt mot 70 år i branschen

Bike var på plats på Richa ...

Back
Top