Besikta ktm450 exc

kyngen22

Ny medlem
Gick med
23 Jul 2010
Hoj
2007
Hej!

Jag står just nu i valet av att köpa en KTM 450 EXC, den är idagsläget lv-reggad det är en 06 och ska besiktas nu i september för första gången. Jag har aldrig ägt en enduro tidigare och har tänkt att bruka den både på allmänväg då jag har mc-kort samt i skog/bana. Det jag vill veta är hur svårt det är att få den gå igenom besiktningen, den har hel,halv-ljus bromsljus men den har ej blinkers på och nuvarande ägare har heller inte fått med några, dock finns det ett blinkersindikator i instrumentpanelen men inte själva blinkersknappen? är det dyrt/svårt att koppla in blinkers så den klarar besiktningen igen?

Samt, regskylten sitter inte på, det finns en läpp under baklampan med 2 hål i för regskylten, men jag har för mig att man måste ha en reflex bakåt för att få den godkänd?

Samt effekten, märker det skillnad på om den är 12kw som det står i pappret eller som den är nu, ostrypt?

Jätte tacksam för alla sorters svar som kan hjälpa mig, vill bara ha en hoj att köra på och inte allt för mycket krångel från början, älskar att mecka men vill inte stå med byxorna nere vid besiktningen sen!

Reflex krävs. Det finns ett kit som jag tror ska medfölja cykeln, innehållande blinkers, blinkersknapp, relät, kabelhärvor m.m. Plug in play, bara att koppla in. Detta bör du kunna låna av någon ..

Effekten har dom aldrig brytt sig om på mina endurocyklar, inte heller att de sitter crossdäck.

Okej!

Tack så hemskt mycket för svaren!

Finns det någon som kan tänka sig låna ut ett så hör gärna av er för jag lär ju behöva ett som det verkar.

Hur ser dom på det om ej har bakspeglar? med tanke på att man måste ha det på "vanlig mc" så lär väl gälla på dessa också?

Okej, va vill du ha för den då? :)

Okej!

Tack så hemskt mycket för svaren!

Finns det någon som kan tänka sig låna ut ett så hör gärna av er för jag lär ju behöva ett som det verkar.

Hur ser dom på det om ej har bakspeglar? med tanke på att man måste ha det på "vanlig mc" så lär väl gälla på dessa också?

Okej, va vill du ha för den då? :)

Vet inte riktigt vad jag vill ha.
Har satte ut annons för o se ifall nån vill köpa utan att direkt ha nå större behov av att sälja.
Men det är en 07a med ca 65h, bild i mitt garage.

Vet inte riktigt vad jag vill ha.
Har satte ut annons för o se ifall nån vill köpa utan att direkt ha nå större behov av att sälja.
Men det är en 07a med ca 65h, bild i mitt garage.

Okej, runt 40-45.000 eller? jag har inte full koll, såga mig inte totalt nu bara ;)

Okej, runt 40-45.000 eller? jag har inte full koll, såga mig inte totalt nu bara ;)

Har ingen koll heller då jag bara la ut en annons med bud, men det låter väl helt okey.
Har inget behov alls att sälja då jag gillar hojen o använder den, men jag har tre hojar så tjejen tycker väl att jag kan göra mig av med en av dem :D
Du får gärna komma o kolla i helgen om du vill, bor ju i Kga så.

Har ingen koll heller då jag bara la ut en annons med bud, men det låter väl helt okey.
Har inget behov alls att sälja då jag gillar hojen o använder den, men jag har tre hojar så tjejen tycker väl att jag kan göra mig av med en av dem :D
Du får gärna komma o kolla i helgen om du vill, bor ju i Kga så.

Haha ok, på så vis, kanske räcker med 2 då tycker hon ;)

Men hur är det me din, besiktad, påställd etc? du har ju kittet iaf som du nämnde tidigare så....?

Haha ok, på så vis, kanske räcker med 2 då tycker hon ;)

Men hur är det me din, besiktad, påställd etc? du har ju kittet iaf som du nämnde tidigare så....?

Min är påställd o klar, vet inte riktigt när besiktning ska göras men det är ju 4 år innan första ska göras och det är som sagt en 07a så nångång nästa år lär det väl vara.
Kitet med blinkers, spegel o "läppen" med stort baklyse för besiktning ligger i en låda o väntar, just nu sitter en liten läpp med mindre baklyse.

Min är påställd o klar, vet inte riktigt när besiktning ska göras men det är ju 4 år innan första ska göras och det är som sagt en 07a så nångång nästa år lär det väl vara.
Kitet med blinkers, spegel o "läppen" med stort baklyse för besiktning ligger i en låda o väntar, just nu sitter en liten läpp med mindre baklyse.

Okej, låter ju riktigt bra ju!

Vad har du för regnr? så kan jag bara kolla upp försäkring samt besiktningtiden!

Måste bara fråga hur mycket du tänkt att sälja hojen för som lägst! vet ju att du inte är helt i jätte behov av att sälja den så fattar att du inte sätter ett jätte lågt pris för då kan du ju behålla den, men bara undrar för jag ska iväg o kolla på en 07:a imorrn och han ska ha 32.000:- för den. Men jag är intresserad av din med tanke på att du har ju kittet så de kan jag betala mera för så klart.

Säg vad du tänker så tar jag ställning då :)

Okej, låter ju riktigt bra ju!

Vad har du för regnr? så kan jag bara kolla upp försäkring samt besiktningtiden!

Måste bara fråga hur mycket du tänkt att sälja hojen för som lägst! vet ju att du inte är helt i jätte behov av att sälja den så fattar att du inte sätter ett jätte lågt pris för då kan du ju behålla den, men bara undrar för jag ska iväg o kolla på en 07:a imorrn och han ska ha 32.000:- för den. Men jag är intresserad av din med tanke på att du har ju kittet så de kan jag betala mera för så klart.

Säg vad du tänker så tar jag ställning då :)

Du har PM.

Du måste ha regplåtsbelysning också...

Hade du kommit med din 12kw reggade 450 hade jag tvekat att godkänna den, MEN om du hade kommit med ett riktigt roligt/gott humör tror jag nog att jag hade godkänt den:tummenupp

Last edited:
Besiktade min 450exc -06 för nån månad sen.
Jag hade glömt montera den där lilla röda reflexen som ska sitta under nummerplåten, så den tyckte dom jag skulle sätta dit.
Effekten sa dom ingenting om fast det var mer än 12kW.
Men men, vissa bryr sig väl mer och vissa bryr sig mindre..:tungan
Plus att jag hade ett glatt humör med mig:tummenupp

Last edited:
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...