Hej!
Jag står just nu i valet av att köpa en KTM 450 EXC, den är idagsläget lv-reggad det är en 06 och ska besiktas nu i september för första gången. Jag har aldrig ägt en enduro tidigare och har tänkt att bruka den både på allmänväg då jag har mc-kort samt i skog/bana. Det jag vill veta är hur svårt det är att få den gå igenom besiktningen, den har hel,halv-ljus bromsljus men den har ej blinkers på och nuvarande ägare har heller inte fått med några, dock finns det ett blinkersindikator i instrumentpanelen men inte själva blinkersknappen? är det dyrt/svårt att koppla in blinkers så den klarar besiktningen igen?
Samt, regskylten sitter inte på, det finns en läpp under baklampan med 2 hål i för regskylten, men jag har för mig att man måste ha en reflex bakåt för att få den godkänd?
Samt effekten, märker det skillnad på om den är 12kw som det står i pappret eller som den är nu, ostrypt?
Jätte tacksam för alla sorters svar som kan hjälpa mig, vill bara ha en hoj att köra på och inte allt för mycket krångel från början, älskar att mecka men vill inte stå med byxorna nere vid besiktningen sen!
Jag står just nu i valet av att köpa en KTM 450 EXC, den är idagsläget lv-reggad det är en 06 och ska besiktas nu i september för första gången. Jag har aldrig ägt en enduro tidigare och har tänkt att bruka den både på allmänväg då jag har mc-kort samt i skog/bana. Det jag vill veta är hur svårt det är att få den gå igenom besiktningen, den har hel,halv-ljus bromsljus men den har ej blinkers på och nuvarande ägare har heller inte fått med några, dock finns det ett blinkersindikator i instrumentpanelen men inte själva blinkersknappen? är det dyrt/svårt att koppla in blinkers så den klarar besiktningen igen?
Samt, regskylten sitter inte på, det finns en läpp under baklampan med 2 hål i för regskylten, men jag har för mig att man måste ha en reflex bakåt för att få den godkänd?
Samt effekten, märker det skillnad på om den är 12kw som det står i pappret eller som den är nu, ostrypt?
Jätte tacksam för alla sorters svar som kan hjälpa mig, vill bara ha en hoj att köra på och inte allt för mycket krångel från början, älskar att mecka men vill inte stå med byxorna nere vid besiktningen sen!