Besikta hojen idag trött man blir

Zenita123

SUGEN PÅ ATT ÅKA
Gick med
31 Jul 2008
Hoj
Honda blackbird 1998
Besikta min gsx-r 750 1998 idag fick på reflex saknas bak men ä inte det en skit 2 a eller vad

klokrent igenom allt va bra men reflex saknas ska man verkligen få en 2 för det

känns som det ä jäkligtt löjligt jag sa till han jag kan åka hem nu o sätta på en o visa upp den för dig. Men nääääääääääääääää

Visst blir man lycklig på dessa övernitiska tjänstemän.
Jag var och besiktigade för några år sedan och då var det en kille efter mig som kom med två hojar på ett släp och skulle in efter mig, han hade samma bekymmer som du med reflexen så när jag var klar så monterade vi av min reflex och monterade med ett par gängor på hans hojar i tur och ordning allt medan besiktningsmannen tittade på :confused:
Alla tre hojarna gick iallafall igenom tack vare detta och alla var nöjda och glada.

Åkte på det själv när jag besiktade KTM:arn. Den hade lossnat ute i skogen nån gång och jag hade såklart glömt att fixa dit en ny. Turligt nog var besiktningsmannen sjysst och lät mig pipa iväg till närliggande Biltema och köpa en självhäftande reflex att slänga på och visa upp för att slippa ombesiktning. Han tyckte f.ö. också att det är grinigt att få 2:a för detta...

Köpa en bunt reflexer och stå vid bilprovningen en dag,.. sälja reflexer för 10x mer än vad den kostade ;)

nä jag glömmer ej detta men det som va kasst är att jag har reflexer hemma o jag har 5 min tilll bilprovningen o jag kunde ha fixat detta på max 15 min o återkommit

det ä tycker ja va kasst själva grejen ä ju störtlöjlig reflex visst ä det viktigt men när jag fick den igenom utan anmärkning på allt annat så känns en reflex rätt kasst

Last edited:
nä jag glömmer ej detta men det som va kasst är att jag har reflexer hemma o jag har 5 min tilll bilprovningen o jag kunde ha fixat detta på max 15 min o återkommit

det ä tycker ja va kasst själva grejen ä ju störtlöjlig reflex visst ä det viktigt men när jag fick den igenom utan anmärkning på allt annat så känns en reflex rätt kasst
Regler är regler, lagar är lagar. Annars kan man ju säga att gränsen för att ett fordon ska bli underkänt är 2 tvåor eller fler, oavsett vad tvåan beror på, trasig broms, däck som corden spretar ut på eller ingen reflex...

Bilprovningen är ingen vänlighetsorganisation, har du ett fel oavsett vad det är så får du komma tillbaka, det är bara att acceptera.
Det är därför vi har dom.

Det är bara att åka och köpa en reflex och sen åka tillbaka, sen så är den ju besiktigad i två år till.

Köra utan reflex bak är ju totalt livsfarligt, man kan ju bli påkörd bakifrån:rolleyes:

Nyheter
Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph