xibalba
Gudomlig sporthojare
- Gick med
- 13 May 2007
- Hoj
- GSX-R 1000 -02, GSX-R 750 -98(såld), Duke II -02(såld), GSX 400 E -82

http://www.dagensmedia.se/nyheter/print/article3148360.ece
Berth Milton: "Svenska journalister är totala jävla idioter"Publicerad idag, 12:09 3 kommentarer
Berth Milton - som driver porrimperiet Private Media Group - rasar mot Expressen, som kallat honom för "kvinnoförnedrare".
Det var den 18 mars 2010 som Expressen publicerade en artikel där man berättade att porrkungen Berth Milton stämt tidningen för att den kallat honom för skattesmitare.
Under rubriken "Skulden: 554 milj" fanns en bild på Berth Milton och i brödtexten beskrevs han som "hårdporrproducent" och "kvinnoförnedrare".
Men att beskrivas som "kvinnoförnedrare" och "hårdporrproducent" är enligt Berth Milton - högsta chef i ett av världens största porrimperium - grovt förtal och dessutom kränkande.
Därför anmälde han både Expressen och Kvällsposten, som också publicerat artikeln till PO - som nu har friat tidningarna.
Berth Milton, som sedan flera år tillbaka bor i Barcelona säger när dagensmedia.se når honom att han inte bryr sig om att han förlorat mot Expressen.
– Jag skiter i det, fullständigt. Jag orkar inte bry mig om de totala jävla idioterna längre. Jag bryr mig inte ett skit eftersom det finns olika regler för olika människor.Han ger inte heller mycket för den svenska journalistkåren.
– 95 procent av alla kvinnor gillar porr och jag skiter fullständigt i vad journalister tycker, det bara är så. Jag lever ett bättre liv och mår bättre än dem så varför skulle jag jag lägga energi på de här pajasarna. Låt dem skriva hur mycket lögner de vill, säger han och fortsätter:
– Kollar man på artikelkommentarerna är det 90-95 procent som tycker om mig. Journalisterna jagar bara popularitetsröster, vilket gör att de ser larviga ut. Men låt dem hålla på, jag är bara i Sverige två veckor om året.
Berth Milton berättar att han nu har lagt det hela bakom sig och att han mår mycket bättre sedan dess.
– Jag mår sjukt bra och jag är glad över att de sitter där uppe och mår sjukt dåligt.
Du håller inte med om att du är en kvinnoförnedrare?
– Jag bryr mig inte om de kallar mig för det heller. Jag träffar mycket vackrare, trevligare och gladare kvinnor än dem. Dessutom är männen som skriver om mig ofta de man ser på blöjklubbar där de blir piskade och suger på nappflaska.Berth Milton berättar att han sitter inne på information som skulle kunna "sänka" halva det politiska etablissemanget.
– Thomas Sjöbergs bok om kungen skulle se ut som bibeln om jag skrev allt jag visste. Jag vet vilka klubbar politikerna och journalisterna går på, jag vet allt detta. Men jag är inte på den nivån. Kanske kommer det när jag blir gammal och bitter.Berth Milton förlorade nyligen en rättsprocess mot staten. Det är Högsta förvaltningsdomstolen som beslutat att Berth Miltons bolag Milcap Media inte får någon ny prövning av en upptaxering på 45 miljoner kronor för åren 1996-1999.
Av: Dante Thomsen
Hoppas på en liten bok av Milton när han åldrats