Beringer glapp

Heda

TopGun !!!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
DRZ 400S -07 nu sänkt åt Lotta, Kingquad 450 "Smutsfrutt edition"
tjoho

Min beringerskiva har gått två sommrar nu, själva navet har börjat glappa som f**n har någon haft haveri på det där? När börj man byta navet? Min låter som en kedja man drar över ett plåttak när man åker sakta eller rullar den bakåt..........

Några tips?

I manualen till mitt nyligen uppackade Beringer-kit står det att man bör byta om glappet är över 2mm och absolut om det är 3mm.Vrid åt ena hållet och gör ett märke,sen åt andra hållet och mät avståndet mellan strecken

Ha ha.. prata med Krattan så kan han nog ge dig en beskrivning på glapp! :D Och den skivan gjorde han sina grymma stoppiesar med! :fakta

(Enligt Ghost-Johan ska det gå att byta ur själva centrumet om skivan är OK för övrigt.... men fråga mig intve mer, för jag vet ingenting annat än det jag snappat upp vid sidan om. Hänvisar återigen till Krattan, eller Mcbudet!)

Jo ett centrum kostar typ 1300pix eller så

Yasha skrev:
Ha ha.. prata med Krattan så kan han nog ge dig en beskrivning på glapp! :D Och den skivan gjorde han sina grymma stoppiesar med! :fakta

(Enligt Ghost-Johan ska det gå att byta ur själva centrumet om skivan är OK för övrigt.... men fråga mig intve mer, för jag vet ingenting annat än det jag snappat upp vid sidan om. Hänvisar återigen till Krattan, eller Mcbudet!)

Yasha skrev:

Japp, skivans nitar sitter med segersäkringar, så det är busenkelt att byta nav om man bara har nya grejor liggandes. Byt nitarna när du ändå håller på Heda, för säkerhets skull.

Konstigt att Beringer inte kan använda bättre material i navet så det inte är slut efter en hård säsong!? Men dom lär väl tjäna pengar dom med... :rolleyes:

Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back