Berik handskar

Florre

Ny medlem
Gick med
16 Aug 2005
Hoj
R1, Husqvarna te 400
Tänkte beställa ett par matchande handskar till stället :) någon som har erfarenheter på hur deras storlekar är förhållande till andra handskar?

Last edited:
Samma storlek som Alpinestars. Har själv ett par av dessa och är mycket missnöjd med kvaliten. Har för övrigt all annan utrustning av Berik som ställ och Stövlar som jag är nöjd med och klotat vid ett flertal tillfällen och har hållt jättebra men handskarna har spruckit i skinnet inne i handen utåt mot fingrarna utan att ha varit med om marksyning. Sägs att det är ett vanligt fenomen på handskarna när man kör vibrerande stånka men jag tycker det är illa av ett par handskar för runt 2 lax. Ska se om jag hittar bilder, kan hända att jag fått måndagsexemplar men jag känner tendenser även på andra handsken att den strax också är på väg.

jag har beställt ett par men inte fått dom än, men på fc moto så står det att man ska beställa en storlek större så jag beställde ett par xl har L i vanliga fall.. får se hur dom sitter när dom kommer....

Samma storlek som Alpinestars. Har själv ett par av dessa och är mycket missnöjd med kvaliten. Har för övrigt all annan utrustning av Berik som ställ och Stövlar som jag är nöjd med och klotat vid ett flertal tillfällen och har hållt jättebra men handskarna har spruckit i skinnet inne i handen utåt mot fingrarna utan att ha varit med om marksyning. Sägs att det är ett vanligt fenomen på handskarna när man kör vibrerande stånka men jag tycker det är illa av ett par handskar för runt 2 lax. Ska se om jag hittar bilder, kan hända att jag fått måndagsexemplar men jag känner tendenser även på andra handsken att den strax också är på väg.

KAnske var en dålig kängru som dom gjorde dina av :D Beställde ett par vita från fc-moto strl xl hoppas de blir bra:yoparty

Jag väntar också på hanskarna från FC-moto, jag beställde dom i slutet av november...

Jag väntar också på hanskarna från FC-moto, jag beställde dom i slutet av november...

Kanske är det dags att ringa och höra med dom vad som hänt med din beställning. :va Borde inte ha så mycket att göra såhär års att det skulle ta så lång tid att skicka varorna.

För övrigt bild på hur handsken gick sönder.
bild

EDIT: Shit pommes fritt hur stor bilden blev, länkar till den istället så slipper ni skrolla i sidled på forumet. :gnissla

var ju inte så imponerande... Verkar jui nte vara riktigt samma modell som dina, kan ju hoppas på de blivit bättre... annars får man ha dom som finhandskar när man e på söndagstur:tungan

jag var o klämde på ett par sånna på AVA...inte imponerad...
Jag köper a-stars eller Halvarsson dino isället ;)

Kanske är det dags att ringa och höra med dom vad som hänt med din beställning. :va Borde inte ha så mycket att göra såhär års att det skulle ta så lång tid att skicka varorna.

För övrigt bild på hur handsken gick sönder.
bild

EDIT: Shit pommes fritt hur stor bilden blev, länkar till den istället så slipper ni skrolla i sidled på forumet. :gnissla

ser precis ut som alla hockeyhandskar brukar bli pga att blir våta, torkar o slits mot klubban osv osv, kass som fan...

Nyheter
Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph