Berik handskar

Lillan

Sky is the limit
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
javisst,o rosa är den....
Hello på er alla.

Jag har en liten fråga till er.

Har hittat skitfina Berik racehandskar med hårda skydd över knogarna o fingrarna...
Nu till min fråga: det sägs att de är små i storleken...och man bes ta 1-2 stl större än normalt...??

Jag själv kör just nu i Halvarsson handskar i stl 6 (dam givetvis)...men de är åt skogen för stora (inte så mycket i fingrarna,men själva handen och runt handleden...) inte så kul att ha en massa extra skinn mitt i handflatan under färd.

Har letat mig fördärvad efter bra handskar...men inga funnit.
Vad tror ni? Ni som kör med dessa...vad tycker ni om dem? Eller har ni förslag på andra bra handskar.

//Lillan

Jag har Beriks toppmodell och är väldigt nöjd med dem. Tror de är normala i storlekarna, jag klarar mig med M och då är de tajta utan löst skinn i handflatan.

Lillan skrev:
2360770 Hello på er alla.

Jag har en liten fråga till er.

Har hittat skitfina Berik racehandskar med hårda skydd över knogarna o fingrarna...
Nu till min fråga: det sägs att de är små i storleken...och man bes ta 1-2 stl större än normalt...??

Jag själv kör just nu i Halvarsson handskar i stl 6 (dam givetvis)...men de är åt skogen för stora (inte så mycket i fingrarna,men själva handen och runt handleden...) inte så kul att ha en massa extra skinn mitt i handflatan under färd.

Har letat mig fördärvad efter bra handskar...men inga funnit.
Vad tror ni? Ni som kör med dessa...vad tycker ni om dem? Eller har ni förslag på andra bra handskar.

//Lillan

Jag skulle nog vilja säga att det är normal storlek. Jag har samma storlek i dem som jag har i mina Dainese och Spidi...

Nu vill jag inte vara neggo, men det är ju ett helsike att hitta damshandskar och det tråkiga jag har att berätta efter att min tant numera är innehavara av mc-körkort är att Halvarsson var det vi hittade i Karlstad som passade bäst. Så jag säger till dig som till tanten, du får skaffa kärigare händer!

Allvarligt skojat är det här ju ett problem. Någon som vet om det finns lite smalare handskar som lämpar sig bättre för kvinntimmer??

Dom är nog normala i storlekarna tycker jag. Snygga, jättesköna men helt fantastisk värdelösa när man gör omkull. Jag har ett stort hål i handflatan efter en liten klotning och sömmarna i 7 av 10 fingertoppar har gett sig och är numera silvertejpade.

Tack snälla för alla svar :)

Chrille: när får man se dig/er på Åsen då??

RSV_R: ska absolut kika närmre på de hanskarna,kanske har jag tur att de passar.Kanske tom finns i Karlstad att kunna prova...

Don Q:Tack snälla du,för att du tog dig tid att ringa :tummenupp

Grejjen är ju som så...att orsaken till mitt "plötsliga" handskbyte är att jag i Torsdags provade på en BKK med SMC Sthlm...och fann det MYCKET intressant :)
Så inför nästa sommar kommer det bli fler banåkningskurser..och då vill jag ha rejäla grejjer på händerna...inte köra runt med mina "touringhandskar".

//Lillan

Lillan skrev:
2362406 Tack snälla för alla svar :)

Chrille: när får man se dig/er på Åsen då??

...

Planerar en allmänåkning så fort Stinas rygg är ok. Ryggproblem och hundra mil övningskörning på ett par veckor var ingen bra ide.... Det får vi sota för nu.

Verkar som att någon i familjen har talang för hojåkat och dessutom har jag väckt den slumrande raggaren i min väna dam. Kan nog bli en hel del bana nästa år. Och går det bra så ska hon tävla och köra fortare än mig innan hon ger sig .....heter det i alla fall.

Nyheter
MC-mässan 2026

MC-Mässan är tillbaka 23–25...

Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien