Berik-djungeln

Bo_jahn

Ny medlem
Gick med
21 Mar 2004
Hoj
GSXR 1000 x2, KX 125; EC300
Tittar lite på skinnställ och det finns en hel del intressanta Berik i olika modeller.

Frågan är vad som skiljer de olika modellerna från varandra? Jag tycker det är väldigt svårt att hitta information om det. Berik.it har i princip bara foton på de olika modellerna och några symboler i nederkant, som dessutom verkar vara i princip samma för nästan alla modeller.,

De kör ju med sina 4-siffriga modellnummer: 2468, 5904, 5871 osv. Ger dessa nummer någon information eller är de så slumpvalda som de verkar för mig? :confused:

Kort sagt, är det någon vänlig själ som vet lite om de olika ställen eller hur man får tag i mer information om dem?

Åka till handlare vill jag helst inte göra då jag antagligen tänkt mig att köpa via internet pga prisskillnaden.

Tack på förhand. :)

Så du ska köpa på chans utan att veta om vare sig storlek eller kvalitet är rätt?

Åk till en handlare och prova, du behöver ju inte handla där...

Åk till handlare och pröva beställ sedan på nätet. Vipps va det problemet ur världen!

Så du ska köpa på chans utan att veta om vare sig storlek eller kvalitet är rätt?

Åk till en handlare och prova, du behöver ju inte handla där...

Intressant tråd. Jag och säkert fler med mig vill också veta mer om Berikställen och det är klart att det är en fördel att vara påläst även innan man ska på provning hos den lokala handlaren.

Tacksam om någon som vet något om det här skriver några rader.

mvh

Jonas

Själv ska jag åka o köpa ett berikställ på torsdag. Tänkte göra som ni... testa hos en handlare och sen beställa på nätet. Men personalen på Verona Motor var så trevliga förra gången jag var där så jag väljer att stödja den lokala handlaren... korkat... kanske, men jag fick ett bra pris av dem...och är dem duktiga så stödjer jag dem mer än gärna, även om jag förlorar nån hundralapp...

Stödja den lokala handlare är väl väldigt bra, men.... kollade en del på Alpinestars t.ex.

Priset på Alpinestars SG-1 hos handlaren: 7995:-
Priset från USA ink. frakt och moms: 5800:-

En viss skillnad. Med en såpass stor skillnad köper jag inte hos handlaren. Berikställen verkar ha nära nog samma prisskillnad.

Last edited:
Stödja den lokala handlare är väl väldigt bra, men.... kollade en del på Alpinestars t.ex.

Priset på Alpinestars SG-1 hos handlaren: 7995:-
Priset från USA ink. frakt och moms: 5800:-

En viss skillnad. Med en stor så skillnad köper jag inte hos handlaren. Berikställen verkar ha nära nog samma prisskillnad.

glöm inte tull! då är du nästan uppe de priserna. Om du ska beställa från utomrikes skulle jag rekommendera att göra det inom europa. dessutom tycker jag att det låter lite konstigt att impotera något från usa som är importerat från italien.

Jag köpte ett berik helställ "Laguna Seca" från fc-moto.de + ett par berik motegi handskar och hela kalaset med frakt gick på 6400. helnöjd med grejjerna och priset.

glöm inte tull! då är du nästan uppe de priserna. Om du ska beställa från utomrikes skulle jag rekommendera att göra det inom europa. dessutom tycker jag att det låter lite konstigt att impotera något från usa som är importerat från italien.

Jag köpte ett berik helställ "Laguna Seca" från fc-moto.de + ett par berik motegi handskar och hela kalaset med frakt gick på 6400. helnöjd med grejjerna och priset.

Tullen är bara några enstaka procent, vad jag vet. Oftast slipper man den helt..

Sen är jag ju en fikasugen typ, så jag vill helst ha ett delat ställ. :D

Men för att återgå till trådämnet, ingen som har vet var man kan skaffa sig mer info om Berikställen? Deras .PDF filer lämnar som sagt en del att önska tyvärr.

Nyheter
Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka