Berik-disclaimer

• Thread starter Thread starter jP
  • Start date Start date

jP

Fuckyousnabb
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM1290, Daytona 675, Yamma, etc..
Någon som vet vad följande disclaimer innebär som står inuti mitt Berik-ställ, dvs vad det är för standard de referar till:

THIS GARMENT IS NOT CONSIDERED TO BE "PERSONAL PROTECTIVE EQUIPMENT AS DEFINED IN OR WITHIN THE SCOPE OF THE PERSONAL PROTECTIVE EQUIPMENT (ECDIRECTIVE) REGULATIONS 1992 (S.I,. 1992/3139) AND HAS THEREFORE NOT BEEN EXAMINED OR TESTED IN ACCORDANCE WITH THOSE REGULATIONS. NO LIABILITY WILL BE ACCEPTED BY THE MANUFACTURER OR SUPPLIER OF THIS GARMENT ARISING OUT OF THE GARMENTS NOT-COMPLIANCE WITH SUCH REGULATIONS".

Jag ogillar att hitta disclaimers från tillverkaren i min skyddsutrustning! :mad: (fast tål det inte radioaktiva miljöer kan jag väl köpa det)

För att få sälja personlig skyddsutrustning i EU krävs oberoende tester hos certifierade testcenter, är det bara vanliga kläder räcker det att tillverkaren själv säger att de är bra grejer. Lite skumt alltså...

att produkte inte är Ce-märkt/testat vilket direktivet handlar om

Tror det står något liknande i mina arlen ness-brallor. Who gives a fuck, de är dyra och måste därmed vara skitbra! De vet ju alla! :D

Släng stället och köp ett allvädersställ på biltema, det är CE märkt.

Eller så använder du det sunda förnuftet, jag tror säkert att ditt Berikställ har uppfyllt något annat liknande krav, men inte just CE kravet.

Nyheter
Anpassad service för Ducati Desmo 450 MX

Ducati lanserar serviceinte...

Oro för batteriet

Batteriet oroar mest – men ...

Video: Ducati Hypermotard

Bikes Rikard Ploj åker ner ...

Video: Ducati Hypermotard

Bikes Rikard Ploj åker ner ...

Bike-Dagarna har öppnat!

Vinn en airbagväst från Dai...

H-D Pan America 1250 Limited provkörd