Berik Alien X8

bosse-l

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Aug 2016
Hoj
Kompressormatad Honda CB250N, Triumph Thruxton 900 -13, Kawasaki KLR650 -99, Suzuki GSX750ES -83, Honda CB400N-82, Honda CB250N -79, Honda CB250N -81
Vet inte men jag tror jag gjorde ett hyfsat fynd idag, ett Berik Alien X8 ställ som verkar vara i fint skick ska vara använt två gånger för en femhundring.

Vad säger ni om detta ställ?20220816_171054.jpg

Det är säkert bra grejer, men det jag minns mest är att de hade ett rykte om sig att vara ganska små i storlekar, så jag hoppas att du provat…?

Jag kommer också ihåg att Berik och Arlen Ness har kursat flera gånger om. Har själv varit på en av deras konkursutförsäljningar när de låg alldeles bredvid Ducatifabriken och deras nuvarande websida är inte uppdaterad sedan 2020.

Ett Berikställ jag synat närmare hade alla tänkbara friskrivningstexter på lappar i stället, det var inte avsett för något mer än att sitta i soffan framför tv,n, förutsatt att soffan var max 400mm hög.
En producent som inte tar ansvar för sina produkter i deras tänkta användningsområde får inte mina pengar och inte heller min tilltro till funktion.

Jag har ett berikställ. Förvisso mitt första och enda skinställ och används inte så ofta. Bara när jag ska bomba satan helvetti. Men jag är nöjd.

Hittade stället på återvinningen, tänkte att hur stor är chansen att storleken är rätt men det var den. Sitter riktigt bra, en storlek större än Halvarsson kläderna har det så deg stämmer nog att dom är små i storlekarna.

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti