Bergare

Motley

Ny medlem
Gick med
21 Jan 2004
Ort
Hälsingland
Hoj
ktm
Efter att i höstas ha sett och klämt på en Fe 650 har den elakingen gjort mig sömnlös och allmänt nojjig. Nu till mitt spörsmål.

Vilken modell är lämpligast om man vill köra året om över allt? finns ju tydligen nåt som heter chrome / black edition vilket om jag förstår det rätt är en enduromodell me motardfälgar. Är det nån som har en sån och isåfall kan man leva me den fjädringen när man kör motard eller blir det bara jänkebilsgung :D

Och tvärt om, är Fs:en för hård för skogsbusning ? Är väl inget enduroproffs men lite tallkottar vill man ju kunna sprätta på oskyldiga skogsvandrare :yoparty
 
Om jag inte mins fel så har crome edition cross fjädring och black edition endurofjädringen? Rätta mig någon om ja har fel.

Jag har motard fjädringen på min hoj och den funkar bra till det ja använder hojen till, det vill säga asfalt, grusvägar, mindre skogsvägar/stigar och is körning. Jag släpper bara en del på rattarna uppe och nere på gafflarna(slagit tvärstopp på vad dom är tillför just nu) när ja kör grus och skog, kör du is gör det inget om den är hård i fjädringen.
 
Jaha, tack för det då har man lite mer kött på sylen...förlåt benen :hihi

Annars då, husan bara knallar ågår? Själv får jag väl se hur det blir med hojbytet, var väl inte så där jättepopulärt när man förde Husainköp på tal här hemma med orden att det blir nog inge långtouringsemester tll sommarn :(
Nåväl,tack så mycket.

Tjock Rock :yoparty
 
Får jag lägga mig i? annars gör jag det ändå :tungan

Det där med chrome/black edition, var inte det bara att de hade massa delar över å gjorde en massa hojar runt -02 de finns väl inte längre :va

Ska du åka i skogen blir nog en 650 lite väl brutal, men ska du mest sladda grusväg så är det finfin..... hänger du med på skillnaden?

Motley skrev:
Jaha, tack för det då har man lite mer kött på sylen...förlåt benen :hihi

Annars då, husan bara knallar ågår? Själv får jag väl se hur det blir med hojbytet, var väl inte så där jättepopulärt när man förde Husainköp på tal här hemma med orden att det blir nog inge långtouringsemester tll sommarn :(
Nåväl,tack så mycket.

Tjock Rock :yoparty
 
Kan nånting någonsin bli för brutalt :hihi . Skog och skog, det är väl små skogsvägar/stigar som jag är mest inne på igentligen och skoterspår på vintern då så klart. Motard rockar ju stenhårt :yoparty men är ju överlägset roligast på bana så det blir ju en hel del busande i skogen också.

Om man köper en -04 a motard passar endurohjulen smackpå bara, bara att byta skiva fram eller?

Live Fast Die Young....ööööö eller nåt :banana
 
Jag shoppade, en SM å då var det bara att smacka på, dock fick jag flytta framhjulet lite å höger å skivan tillbaka så det hamnar rätt i oket.... inga problem

Go for it :)

Motley skrev:
Kan nånting någonsin bli för brutalt :hihi . Skog och skog, det är väl små skogsvägar/stigar som jag är mest inne på igentligen och skoterspår på vintern då så klart. Motard rockar ju stenhårt :yoparty men är ju överlägset roligast på bana så det blir ju en hel del busande i skogen också.

Om man köper en -04 a motard passar endurohjulen smackpå bara, bara att byta skiva fram eller?

Live Fast Die Young....ööööö eller nåt :banana
 
Ok Thank you sir

Då är det väl bara å leta fram alla hojblaskor och sätta sig ner å masturbera en stund och kanske höra om banken tycker att jag behöver en husa lika desperat som jag :hihi

Rock/Roll
 
Motley skrev:
Förresten,säljs enduron ochså som lv-reggad om man vill?

Crash and burn :brinnerup
Ja! Fast den är ju inte reggad om du köper en NY (kan skilja mellan olika ÅF). Däremot får du med alla erfoderliga papper. Bara att skriva under och skicka in så kommer plåtar och sånt med posten.
 
Min var inte reggad, fyllde i lite grejor å fick skylte rätt fort...... NO big deal, lite tråkigt första nätterna att inte kunna försäkra bara. :rolleyes:

Supermoto skrev:
Ja! Fast den är ju inte reggad om du köper en NY (kan skilja mellan olika ÅF). Däremot får du med alla erfoderliga papper. Bara att skriva under och skicka in så kommer plåtar och sånt med posten.
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top