Beröm till försäkringsbolag

• Thread starter Thread starter HanneZ
  • Start date Start date

HanneZ

Guest
Det klagas o gnatas mest på försäkringsbolag, säkert med all rätt. Fast i mitt fall är det annat. Efter min vurpa så har folksam skött sig utmärkt! Inget krångel! Tack!

Obs. att hojen va försäkrad på mig(22 bast)!

/ Hannes

Knucklehead skrev:
Vilket försäkringsbolag har du!?

//Thomas

Svår fråga men med tanke på att folksam hade skött sig utmärkt så vore det tokigt om det va ett annat bolag han hade försäkringen i

:kocko ;)

/oXydex

Last edited:
Gött e det Hannes!

Så ska det vara. Lite ros ska dom ha om dom förtjänat det oxå!

Är f.ö. jävligt nöjd med T-H oxå faktiskt...

Vad blir det nudå?

:banana

Förresten, min öl sinar snart :( :gråta

Jag och min sambo (snart fru) är supernöjda med Länsförsäkringar både vid min olycka förra året och vid ett stöldärende i år.

Kan inte annat än ge LF en stor stjärna i kanten för bra bemötande och riktig servicekänsla vid handläggandet.

/Nitrous & Liwa1

Robban_C skrev:
Har jag missat nåt?
Har du smällt?
Jao, den 29 juni smällde jag hojen o mig själv emot en bil! Hojen vart skrot o ja lika så!

Hållundan: Jag drar på måndag eller tisdag! Fast nu är den andra platsen redan uppbokad :D

IF skötte sig utmärkt förra året då jag hade ett skadeärende att göra med dom. Problemet är inte när det väl händer något känns det som, utan när premien räknas ut.

Har bara haft bra erfarenheter av Länsförsäkringar (Dalarnas) från och med att jag krockade med moppen för 13 år sedan (krossat knä), via några bilibrott, brutna nyckelben, bruten handled, krockade och repade bilar till min senaste crossvurpa (Brutet finger). :näsblod

Det har aldrig varit några som helst krångel med ersättningar. Dock börjar väl några premier bli lite i överkant... :kocko men för mig är dom alltid billigast.

Edit: Stavar som en kratta....

Last edited:
Robban_C skrev:
Trasig kropp? Mycket skador på dig?
På knarren?
Vållande?
Brutet nyckelben, sprucket skuldeblad, spräckt knäskål, 3 revben av, blödningar i högerarm, deformerad kota, skrapsår. Sen är mjukdelarna i knäna illa, har fortf. inte blivit bättre, de mesta av de andra är redan hyffsat läkt.

Vänster svängade volvo på 70 sträcka, drog in i sidan på honom. Fick reda på för några dar sen att han skrivit under att han va vållande!

Hojen är på skroten! Satsar gärnet nu på att få köra lite hoj i sommar iallafall! Bara pengarna för hojen kommit in så köper jag. Pengar för utrustning o sveda o värk o de har redan kommit!

/ Hannes

Grattis till turen i oturen så att säga ;)

Tror att det underlättar när motparten erkänner sig vållande :rolleyes:
Tråkigt för dom som har problem med FB.

Fyfan, redig lista där minsann! Beklagar men grattar till att motparten tar på sig allt (iofs inte så mycket annat att vänta vid v-sväng).
Håller tummarna för att allt läker ok.

Kan för övrigt nämna att min TLR råkade ut för samma sak (den jag har nu, inte den gula som jag hade förra säsongen). Förre ägaren (L) skulle köra om en bil på 50-väg. L åkte rätt lugn toch städat men bilen åkte ännu saktare. När L var jämsides började bilen svänga vänster! Kraschad hoj men L klarade sig med ett öppet knä (en binge stygn).
L blev helt återställd men får leva med ett 2 dm blåsvart ärr på h knä.
Tilläggas kan att L råkade ut för detta trots att han är erfaren hojåkare sen många år.

Sensmoralen är alltså den gamla vanliga: Utgå från att de andra inte har sett dig när du kör hoj!

Hannes, lycka till med läkning och hojköp! Nu borde hojarna snart börja vara billiga! :tummenupp

Japps, dumt av mig o köra om, bilen körde långsamt längst ut till höger utan att blinka, så ja trodde de va lungt... Det va en hyffsat lång raksträcka innan samt att jag körde med helljus på. Så om han bara bemödat sig att kolla i backspegeln nån gång under de 20 sekundrarna innan han svängde så hade han sett mig... grr

Japps, som signaturen lyder så letar jag gammal R1 till en billig penning :)

Det är volvia som har hand om utbetalning av hojen, ska ringa dem på måndag o höra hur de går för dem!

/ Hannes

Tur att du fortfarande kan och vill köra hoj i alla fall, Hannes! :tummenupp Om försäkringsbolaget löser in hojen, brukar folk få ut det dom väntar sig eller är ersättningen snål? I allmänhet menar jag..

Har faktiskt bara bra erfarenheter med försäkringsbolag när väl olyckan varit framme..

Man får vara lite aktiv själv med att ringa och ligga på..

PacMan skrev:
Tur att du fortfarande kan och vill köra hoj i alla fall, Hannes! :tummenupp Om försäkringsbolaget löser in hojen, brukar folk få ut det dom väntar sig eller är ersättningen snål? I allmänhet menar jag..
Jag blev nöjd med ersättning, 25 fick jag!

/ Hannes

Nyheter
Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park

Ända sedan början av 90-tal...

MC-mässan 2026

MC-Mässan är tillbaka 23–25...