Berättelsen om en bänkning...

Vegas

Racing, plåster för själen...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
BMW S1000XR -18 + Sv 650 (R) K2 + SV 650 K3 + Gixxer dragbike K2 + Gixxer 1000 K1 + Gixxer 1000 K3 + Honda CB125T
I vintras så hitta jag en kasse med godis till min Gixxer i norrland, i den kassen så fanns det helsystem och PC IIIr bland annat..
När allt kommit hem och jag har monterat rubbet på hojen så börja leta efter en bänk i närheten, ringer förs till Avesta och frågar men dom har inte tid/lust att köra någon bänk (prata med en mycket trött kille).
Ringer då till Motospeed för att få lite hjälp, men dom har ingen färdig verkstad så han tipsar om en annan verkstad som ska vara bra, så jag får tele nr och ringer..

Det är nu den 6:e Maj, Jag berättar att det sitter en vanlig pc3r EJ usb, helsystem och fullflödesfilter, och får till svar att det är inga problem och får en tid den 23:e maj.
Jag lägger in en mapp i pc:n som ska vara för dito grejer och tar och snylatar åt mig obetald semester från jobber den fredagen och åker då ca 20 mil till verkstaden för att få det fixat.

Kommer ner ca 30 min innan dom öppnar och blir väl mottagen, får komma in i försäljningshallen och får en kopp kaffe då jag frysen som en skit!
Väl där så tar dom in hojen medans jag och min polare går och tittar på lite hjälmar och annat, i 5 min.
Då kommer killen som ska bänka det hela och säger,

Mecken- Jag har ett problem..
Jag- jasså?? vad??
Mecken- Jo, jag har ingen programvara till den pc:n, eller kabel..
Jag- jaha, men du visste vad det va för grejer i hojen, det beratta jag för dig när jag boka tiden, eller hur??
Mecken- jo, men jag... mummel mummel..
Jag- vad gör vi då??
Mecken- kan du lämna kvar hojen till nästa vecka??
Jag- visst kan jag det, men då får se till att jag kommer hem, 20 mil enkel!
Mecken- nja, det vet jag inte, du kan få en ny tid på tisdag.
Jag- jaha, men kan du inte fixa programvara via nätet? jag kan vänta hela dagen.
Mecken- nej, den är för gammal, jag fixar en tid på tisdag..
Jag- okej?
Mecken- när kan du komma??
Jag- Jag slutar 14.36 och det tad ca 2 tilmmar att åka så vid 16:30 kan jag vara här, jag tänker nämligen inte ta ut obetald semester en gång till..
Mecken- jaha, men vi stänger 17, kan du komma tidigre??
jag- nej, du har 8 timmar på dig i dag om du vill!!
Mecken- Okej, (djup suck) vi fixar det...
jag- kanon, men om du inte har fixat grejer till tisdag, kan du ta och ringa mig på måndag så jag inte åker i onödan igen?
Mecken- jo, för fan... det är lugnt!!

Tidagen den 27: maj kommer och jag har inte hört något, men bara för att han inte fixar grejer på 3 veckor innan så tänkte jag ringa och höra så allt är klar..
ringer och fråga om allt är okej, och får till svar...
-Nja, jag får inte tag på några grejer...
jag- hur svårt kan det vara att få tag på en comportskabel och programvara??
- mummel mummel.. kan jag ringa dig när jag fått tag på grejer??
Jag- gör det..

I dag den 17:e juni ringer jag dit, för jag har inte hört något.
Får prata med en ny kille och han vet mycket väl vem jag är och säger

- ja ju det, det var du det... han som har han om det är på lunch, kan han ringa??
- det går väl, men har ni fixat något??
- det vet jag inte..

Nu ska han ringa imorgon, och det ska bli väldigt intressant att se vad dom har kommit fram till...

Prata med en kompis som har trixat en den med pc på sin hoj, han ladda hem programet till min pc från powercommander.com när vi la in "grundmappen", det tog 5 min.
men det visst jag inte då...
En annan sak dom snacka om var att jag skulle bli kompenserad efter som även dom tycker att dom har gjort fel, jag fråga vad det skulle handla om och fick till svar, det får vi se...

Mig har det hittills kostat mig 1100+ob i förlorad arbetsinkommst och ca 40 mil transport ca 300 spänn, dom vill ha 1200 spänn i timmen att bänka min hoj och det ska ta ca 3 timmar enligt dom..
Får jag en t-shirt med företagsloggan blir jag lite grinig.

Blir det ingen förbättring så får ni reda på vilket förtag det är imorgon:D

Ha det så länge:yoparty

Är det seriell port till sprutet?
I sådana fall finns det adaptar att köpa som gör att man kan köra seriell port genom USB.

Lycka till nu och hoppas det ordnar sig!

Jag har ock en PC3 seriell, programvaran finns on the net sen köpte jag en Seriell USB-dongle hos komplett.se artnr:315699 kosta 230kr.
Fix å färdigt

Idag ringde dom...
Har fått ny tid på onsdag för bänkning, dom har fått tag på program och en kabel!!!
Så nu får vi se vad som händer på onsdag..

Får se hur denna historia slutar:tungan

Nu är det klart!!!
Dom har gett mig upprättelse och skött det väldigt proffsigt och snyggt:tummenupp
Sa i stort sett att dom har gjort helt galet, så dom bjöd på bänkningen:yoparty

Resultatet blev 154 hk på hjulet och en kanon fin kurva, det är bara ett problem kvar som dom inte kunde hjälpa mig med, det är jävligt svårstartad när den är jätte varm men det har den alltid varit..
så nu ska vi kolla lite givare, sen är det klart hoppas jag=)

Vart var det?
20mil från Falun, det kan ju vara här hemma (örebro) om man åker åt rätt håll

Nu är det klart!!!
Dom har gett mig upprättelse och skött det väldigt proffsigt och snyggt:tummenupp
Sa i stort sett att dom har gjort helt galet, så dom bjöd på bänkningen:yoparty

Kan ju vara schysst att nämna namn även de gånger firman sköter sig. :7peta
Tråkigt att det tog tid, men de kompensera dig snyggt tycker jag..

Det var seriöst av företaget att kunna ta på sig felet och be om ursäkt. Bra av dom att kompensera och skapa ett vinna-vinna förhållande till kunden:tummenupp
En eloge till dom.
Och till dig som med stort tålamod inte bara bröt och kastade skit på dom utan löste situationen tillsammans med företaget.

Som en saga juh :D

Jag tyckte inte att det var en riktigt fin saga. Slutet fint, visst, men jag tycker att de borde ha tagit betydligt mer initiativ under hela processen. I det här fallet rörde det sig om processbrister, dvs. hur man hanterar en dylik situation på ett effektivt sätt, det verkade som att de improviserade genomgående och att du hela tiden behövde ställa rätt frågor eller säga rätt saker. Det är inte så vi vill ha det när vi gör affärer med en försäljare, eller hur?

de låter bra:tummenupp
hur känns den nu??
stor skillnad??

Grym skillnad:yoparty det bara skottar på=)

Det var seriöst av företaget att kunna ta på sig felet och be om ursäkt. Bra av dom att kompensera och skapa ett vinna-vinna förhållande till kunden:tummenupp
En eloge till dom.
Och till dig som med stort tålamod inte bara bröt och kastade skit på dom utan löste situationen tillsammans med företaget.

Som en saga juh :D

Ja, det va vädigt bra gjort av dom att stå för felen och sedan bjöd på det hela var inte helt fel..
Jag kommer att anlita dom igen...

Jag tyckte inte att det var en riktigt fin saga. Slutet fint, visst, men jag tycker att de borde ha tagit betydligt mer initiativ under hela processen. I det här fallet rörde det sig om processbrister, dvs. hur man hanterar en dylik situation på ett effektivt sätt, det verkade som att de improviserade genomgående och att du hela tiden behövde ställa rätt frågor eller säga rätt saker. Det är inte så vi vill ha det när vi gör affärer med en försäljare, eller hur?

Det är mänskligt att fela, men gudomligt att stå för det=)
Jag tror det brister i att killen som är på verkstaden är ung och kanske inte världens bästa/erfaren med kunder, men det är sådant man lär sig med åren.
Om jag fick bestämma så hade han släppt allt och fixat den kabel och program som behövdes, det är ju dock kanska enkelt har jag fått reda på så här i efterhand..

Last edited:
Vill ni vet vilken firma det är, kan inte säga om det är bra eller dåligt att berätta..
Jag tycker att det kan vara bra, då dom löste det väldigt bra.. eller??

Nyheter
Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...

Strängnäs Bike Show den 30/8