Berätta om säsongen -07

Kiina0

Professionell Lackvårdare
Gick med
15 Jul 2007
Hoj
R1 -01. Fas III. 140Nm.
Hej.

Berätta vad som har hänt året -07 på hoj, tråkiga som trevliga saker.
Var du nära och smälla eller du kanske lärde dig att köra på bakslangen längre än ett par meter... :tummenupp

Jag köpte hojen rätt så sent i säsongen, men lyckades köra strax över 400mil iaf. (Undrar när förhårdnaderna på ballarna går bort?):arsele

Förutom dom otaliga gångerna bilar körde ut precis framför en så lyckades jag köra på en geting i ca 120km/h vilket resulterade i ett getingstick 1cm från struphuvudet.
Var väldigt obehaglig när den stack till (skitont) visste fan inte vad som hänt.
Givetvis så träffade den i glipan mellan jackan och hjälmen.

Utöver det så var det väl ett ofrivilligt högt hjulres med passagerare i 3:an på smålandsvägarna (hög hastighet) som gjorde att det högg till lite i magen.

Är glad över att jag inte råkade ut för några värre incidenter, och att jag aldrig behövde stanna för att hjälpa någon som blevit skadad, åkt av osv.

Nu tvättas hojen av ordentligt, kapellet åker på, och den sjunker in i sin vinterdvala "suck", hann ju aldrig köra av mig.:mad:

Vad har hänt dig?

Säsongen började med att jag gjorde iordning rettan efter en krasch förra hösten. Precis när jag fått ihop den i maj så ringer polisen och frågar om jag inte saknar min hoj. Några yngre killar togs på bar gärning... Nåja, hojen blir inlöst och efter mkt blocket-kammande lyckas jag hitta en nästan identisk till bra pengar. Aningen skum säljare, men hojen blir inhadlad iaf. Vad som hände sen vet jag inte. De dagar jag var ledig regnade det och mina arbetsdagar var det strålande solsken. Det slutade med att jag knappt kört 200 mil i år och kommer förmodligen sälja cykeln. Nästa säsong blir det ingen hoj för min del. Tråkigt slut. :(

2007.
Tog körkortet efter midsommar.
Köpte en gsx 750 typ veckan efter.
Har hunnit avverka 500 mil.
Pendlar till jobbet.
Kört tre Onsdagsgruppkörningar.
Krockat med fågel.
Var lite nära att gå av i någon kurva typ 2 ggr.
Slagit omkull på rullgrus och skadat axeln, men är på gång nu igen med körningen.

Herregud.
Men det är roligt.

2007
Monterade ihop hojen, började provköra/mappa i jan/feb.
Körde ca 100mil
Byter bakdäck!
Monterade ner och byggde om insug/spjäll
Ny injustering av sprut.
Byter koppling
Det blir sommar
Byter bakdäck och framdäck
Inga utlandsturer men väl Götaland runtomkring.
Agerar handledare åt polaren, som tar kort han med.
Lowsider 90km/h, garvar och kör vidare.
Lär mig växla på slangen.
Blir haffad av Bosse Batong
Passerar 600mil

Mycket kvar av säsongen!

JoUh= Varför ska du sälja hojen, har ju mkt att ta igen =)

Fettsnok= Får man fråga varför du blev tagen, fortkörning? :)

....Tråkigt slut.

Du skulle inte våga sälja! Inte nu när jag äntligen är uppe på benen igen :mad:

Mitt 2007:

Hojdelar utspridda över hela garaget, det är Mars månad och hojen har renoverats och service gjord.

Gänget planerar ihop säsongens första repa och ringer mig dagen innan. Fort som fan ner till garaget och slänger ihop delarna. Efter mkt om och men är all klart och vi kör ut till favoritvägarna. Jag ligger i täten och kommer till skarp högerkurva. Lite grus i kombination av missbedömning av kurvan gör att jag och hoj glider ner i diket. På vägen dit lyckas jag träffa en stolpe med högerlåret och det går av. Summa sumarium: Hojlös (inlöst) och skadad hela säsongen. Men i fredags var jag och köpte en R1.
2008......here i come!! :D

-Söker runt på blocket i säkert fem månader. Blir det sporthoj eller motard?
-Hittar en nästan sprillansny 625:a, tar en provrunda och köper sedan hojen.
-Parkerar bågen i garaget efter 30 minuters runda. Inbrott samma natt.
-Lämnar in bågen på lagning och får tillbaka den 3 veckor senare.
-Åker på bogesundsvägen för första gången.
-Varit framme vid en MC-olycka.
-Vågat köra upp på bakhjulet.
-Pendlat till jobbet varje dag.

Säsongen avslutas med att jag lånar kompisens KX 200 på crossbana. Gasen hänger sig och jag är på väg rakt mot ett "bigjump". Drar ett fett Pastrana hopp och landar rätt okej. Fortsätter mot en vall, får panik och kraschar rakt in i vallen. En stukad fot, smärtor i knät, smalben och nacke. Jevla tur med tanke på att jag small i säkert 70 blås! Klarade mig jevligt bra. Hade nog gått sämre utan alla skydd jag hade på mig.

Last edited:
2007.

Förlorade körkortet i maj, fick tillbaka det i september och jag väl bara hunnit med en sådär 20-30 mil i detta eviga regnande. :huvet

Bästa säsongen ever!!

Tog kortet i Juni. :)

Har väl kanske kört 250-300mil nästa år blir det mer + någon bandag. :D

Hmmmm säsongen 2007 har vart den bästa någonsin, min andra säsong.

Den börjar med att CBR600F säljs till förmån för en R6a. Denna hämtas hem i slutet av mars (kallt).

Ett ordentligt skinnställ införskaffas på bikedagarna i april. Samma helg är det roadracingpremiär på Anderstorp, man var givetvis där och tittade :)

Man drar några repor, och sen i maj skaffade polaren(Marhabba) mc-kort(mellan) och köpte sig en Hornet -07. Det är nu säsongen börjar på allvar, när man är 2 (ibland fler) som är ute o kör. Ett Yoshimura slip-on köps i juni.

Ett mål sätts upp: Knäskrapet ska sitta innan 20-årsdagen.. Efter lite coachande och hetsande av varandra (Marhabba satte innan mig:gnissla ) så sitter det också när endast 4 dagar som 19åring återstår :yoparty

Nu ligger körningen på en ny nivå och mot slutet av säsongen åker vi på en mc-resa till Tjörn och där runt omkring. Västsveriges bästa väg(174an mellan Dingle och Bovallstrand) hittas och livet leker :)

I augusti hänger en polare med sin trimmade Supra med. Rakt fram blir det problem men det känns riktigt skönt att köra ifrån han ordentligt på kurviga partier :)

Säsongen avslutas med en avslutnings bombrepa på den lokala "Bulten" (Vägen mellan Sollebrunn och Nossebro). Det skrapas knän som aldrig förr och det är lätt säsongens bästa och snabbaste repa. :tummenupp :tuttar :)

Marhabba you made my season:tummenupp :tummenupp :tummenupp

2007:

Köpte hoj i mars, en kawa z750 -06, tog körkort i maj (1 vecka efter 20årsdagen :)). Pendlar lite till jobbet.

På semestern blev det 400 mil genom Norge med tjejen bakpå. Efter semestern blev det hojbyte till KTM 950 -05 och nu har jag hunnit med ca 900 mil totalt och det blir nog åtminstonde 100 till, även om det börjar bli kallt. (+4C ute nu. Burr.. )

Försöker lära mig slanga, det går sådär.
Over n out.

2007
Säljer ducatin och köper en ktm.
Lär mig wheela lite halvt och kör bana på parkeringar.
Blir bättre på att wheela.
Röris avlider i en trafikolycka.
Funderar på att köra mer eller skita i det, men fortsätter köra.
Vurpar på vägen hem från jobbet, dagen efter så avlider Stoooffe i en trafikolycka, funderar på om man ska fortsätta även nu.
KalleNorton avlider i en trafikolycka, aldrig träffat honom men snackat mycket med honom på MSN.
Köper en cbr 900 och renoverar.

Tja detta är det sämsta året för mig på hoj, är konstant rädd för att bli påkörd av bilister för att det har hänt mig en gång innan så man är ganska försiktig när man ser dem.

Lärt mig wheela rätt hyfsat iaf, kört runt 3-4km på bakhjulet som längst nu.

hann med ca: 1 månad, sedan klapp jag ett rådjur med hojen (12 juni) X antal veckor i gips :(

2 månader senare e hojen ihop, men en hand & armbåge som inte vill läka till fullo, så några större turer blev det inte.

Nu e vi mitten på september & har kanske kört 60 mil sedan olyckan.
totalt har det kanske blivit 350 mil... vilket e det minsta antalet mil på 4 år

hoppas att nästa år blir ett bättre år :mad:

körde omkull den 23 maj och har inte kört sedan dess... men det var skoj så länge det varade :D

Det hela började som vanligt på vårvintrarna när solen inte bara lyser, utan värmer, för första gången på flera månaders vinterdvala. Tiden då våren inte bara känns som en dålig fyllehistoria utan faktiskt en årstid som snart skall komma. Detta leder som de flesta år till ett rent reflexmässigt blocketsurfande och trånande efter hiskeliga fartvidunder garnerade i lager av billig plast. Men denna våren blängde de vackra plastraketerna i annonserna ännu mera rådjursaktigt på mig, så efter ett par veckors stenhårda förhandlingar med plånboken, så slutade det hela med att jag hyrde ett släp och drog hem en CBR 600F.

Runt 300 mil har jag kört än så länge. Och jag har framförallt kommit fram till att jag älskar att köra motorcykel. Krondikena har stundtals sett otroligt inbjudande ut, men jag har än så länge lyckats hålla hårt i tömmarna, och Brunte har lyckats hålla sig lugn.

När året är slut, skall jag summera hela säsongen.

/perris

Jag blir nog tyvär tvungen att hålla med Solid snake,detta mc året kunde varit roligare.Svårt att komma in i den goa stämningen när det har varit så många som kilat vidare av våra vänner.Men som tur e finns många kvar av di goe!Så allt har inte varit kasst denna sommaren.Hoppas bara att det inte rengnar så satans mycket till nästa sommar.:tummenupp

Fegade ur och valde att köra Motard, offroad, och Custom istället för sporthoj(förutom 2v på plastraket i våras). Inte riktigt lika kul, men har känts lite säkrare....

Nyheter
Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra