Berätta om era möten med farbror Blå.

ktmjacke skrev:
glömde ju skriva att anledningen till att jag fick "bråttom" därifrån var att jag saknade en pluttig liten bokstav i mitt körkort då.

Hahaha!! Tur för dig att dom inte fick tag på dig, men i själva verket kanske dom bara ville se om du hade skadat dig.... Eller??

Hahahah!! Kalleankapaddlar, hahahah!!
 
ktmjacke skrev:
...nitar jag upp hojen i en stoppietolva o slår runt framlänges.har fortfarande inte sett farbror blå o börjar att resa upp o kolla hojen,då kliver dom ur bilen o börjar närma sig,så inför ca 50 åskådare som stannat för att gotta sig åt min vurpa,får dom även en liten bonusuppvisning när man likt zeb macahan svingar sig över hojen o kalle ankapaddlar igång den nerför en sidogata...

Asså, ledsen om jag drar upp gamla dammiga inlägg som de flesta redan läst, men de här tar fan priset asså! Jag var nära på att pissa ner mig när jag läste, sitter med världens fetaste flin på läpparna :D

Tror aldrig jag garvat så mycket för så lite och otroligt välformulerad text i hela mitt liv!!! :rofl


..."kalle ankapaddlar"...

Kallt gjort, btw.
 
Haha....starkt jobbat. Då kan väl jag dra en till då.

Detta hände sommaren -02. Två av poolarna var ute och åkte på förmiddagen (jag skulle varit med på min yz 426, men var som tur va alldeles för bakis för att kommit ur sängen då). Vi hade länge pratat att dra med kamera ut, för när vi är ute och åker så händer som standard alltid något.
Så även denna, hrmm...
Dagen började vi ett övergivet flygfält där man ofta är och övar lite stoppies m.m. Hojarna som var filmstjärnor denna dag var en R1 och en trött Bandit 600. Med på filmen var åtskilliga wheelies samt en alldeles för fort körning utanför ett sjukhus med en stor skylt "Psyk klinink" i bakgrunden (antar dom skulle svängt in där då, innan det blev försent).
Sen trappades ju det hela upp och det begav sig av mot centrum, där "R1" ställer sig på en sidogata med kameran beredd.
Uppdrag: Bakhjulsåkning mellan 2 trafikljus mitt i centrum! (No comment)
3..2..1..och iväg på denna trötta hoj på ett hjul 1:an 2:an 3:an börjar närma sig nästa ljus som slog över till rött, bilen framför bromsar. Bandit ner med framslangen bromsar lås 1 2 3ggr innan han drar sig i backen, kanar in under bilen framför och skjutsar fram denna 3meter och kilar fast sig själ...hur gick detta?!? R1 ner med kameran åker bort och kollar läget. Polis och massor med folk börja samlas. Inga vidare personskador, skrotad hoj. Nu till kruxet. Ett vittne säger att han sett hur R1 filmat hela kamikaze grejen och vips står det en polis framför honom och begär att han ska plocka fram det han har i ryggsäcken, varpå farbror blå beslagtar denna film. Påföljderna blev indraget körkort MEN fick för hojen på försäkringen. Trots den starka bevisningen på vårdslöshet. Bandet fick vi tillslut tillbaks och har beaktats mer än en gång efter detta....
 
ktmjacke skrev:
min stackars svärfar som är ägare till åket fick ett mindre trevligt samtal från s-holmspolisen på kvällen,men kall som han är så sa han bara att"hojen står här i garaget,ni kan komma o kolla ifall ni vill".och eftersom han bor 45 mil ifrån stan så valde dom tydligen att tro på falskskyltning istället
1. Skenförsäkar
2. Kör utan körkort
3. Men j-t rolig historia iaf :rofl
 
svar

GSXR1100R skrev:
1. Skenförsäkar
2. Kör utan körkort
3. Men j-t rolig historia iaf :rofl
skenförsäkrar förvisso,men inte av den anledningen att det skulle bli billigare.Bara av anledningen under punkt 2.Så nu e läget annorlunda.
 
svar

:bow
spharv skrev:
Asså, ledsen om jag drar upp gamla dammiga inlägg som de flesta redan läst, men de här tar fan priset asså! Jag var nära på att pissa ner mig när jag läste, sitter med världens fetaste flin på läpparna :D

Tror aldrig jag garvat så mycket för så lite och otroligt välformulerad text i hela mitt liv!!! :rofl


..."kalle ankapaddlar"...

Kallt gjort, btw.
:bow tackar tackar.Lovar att jag ska försöka på nån ännu skojigare grej i sommar(not).
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top