Beppes godnattsagor

Ymmot

Gårdsherre
Gick med
10 Feb 2005
Hoj
ban-ninja, jordsprättare å farsans RD350
Kom å klura på en grej, vad är det för låt som är intro el liknande till Beppes?
Hörde Annie Lennox med "A whiter shade of pale" men det kan väl knappast vara ursprungsmelodin eller :va

Ymmot skrev:
Kom å klura på en grej, vad är det för låt som är intro el liknande till Beppes?
Hörde Annie Lennox med "A whiter shade of pale" men det kan väl knappast vara ursprungsmelodin eller :va

Aaah! min favorit när jag va liten.
Air med Johann Sebastian Bach

Kapten Blåskägg skrev:
Slut på papper :va

Du kan inte ha sett Beppes godnattsagor...det fanns en skitsöt liten docka som brukade skrika "jag är fääääääääääääärdig"...haha..påminner mig om min lillebror hahah..(det finns en anledning varför man inte skall skriva på sh när man varit ute... :fyllisar ..har jag hört.. :gnissla )

Nursey skrev:
Du kan inte ha sett Beppes godnattsagor...det fanns en skitsöt liten docka som brukade skrika "jag är fääääääääääääärdig"...haha..påminner mig om min lillebror hahah..(det finns en anledning varför man inte skall skriva på sh när man varit ute... :fyllisar ..har jag hört.. :gnissla )

:rofl
Jovisst har jag sett den, rätt skön faktiskt.
Brorsan, han du mobbat hela livet?

Nursey skrev:
åååh Beppes godnattsagor :banana
"Jag är fääääääääääärdig" hihi..memories

Och Sigrid var hennes namn :)

Ymmot skrev:

Nu blir det väldigt OT men ändå:

Annie Lennox har gjort en cover en låt från 1967 av Procol Harum som alltså heter "A Whiter Shade of Pale". Originalet är givetvis mycket bättre. Den är lite lik Bachs Air (kanske väldigt inspirerad men inte snodd rakt iaf) och en schysst låt i största allmänhet. Kan vara värd att kolla upp om du gillar Air.

Back