Bensintanken

• Thread starter Thread starter IGNJATOVIC
  • Start date Start date

IGNJATOVIC

Guest
Hur många liter rymmer era bensintankar? Tycker att min rymmer fruktansvärt lite bensin och jag måste tanka jämt och ständigt.

Sen har jag också nåt stålullsliknande material i tanken - vad är det för något?

Det är explosionshämmande foam, en icke fungerande säkerhetsåtgärd som finns kvar i reglementet av någon anledning.

17 liter rymmer i min tank!

När jag skulle köpa min hoj så frågade jag hur många liter tanken rymmer... och han sa att den rymde 15-16 liter. Men jag får aldrig ner mer än 7-8 liter när jag tankar.... jävla oärliga as

Det är explosionshämmande foam, en icke fungerande säkerhetsåtgärd som finns kvar i reglementet av någon anledning.

Förmodar att du har en banhoj - hur mkt liter rymmer tanken? Och hur långt kommer du på det?

När jag köpte min hoj så sa säljaren att den rymmer 15-16 liter men jag får inte plats mer än typ 8-9 liter

Last edited:
Enligt yamahas egna sida står det att den ska rymma 17 liter...

Jo, men jag tror att säljaren satte i en annan tank för när man lyfter på tanken så finns det liksom inget utrymme för 17 liter - det är bara ett enda jäkla stort paket för luftboxen. Det får omöjligt plats 17 liter.

Hur långt kommer du med 17 liter på banan då=?

Fota tanken så kommer du garanterat få svar på om det är orginal eller nån form av aftermarket-variant

Vanligtvis när man byter tank sätter man dit en större för erf åka. Har nog aldrig hörttalas om någon som satt dit en mindre. Det kan inte vara så att han har gått omkull och fått en rejäl böggel i tanken som han sen spaklat för :va

björn

Inge dåligt spacklad tank då :P...
Men det är väl kanske möjligt att det sitter nåt monsterstort KN-filter o en eftermarknadstank på den...

Ja, jag har ett KN filter men jag vet inte om det är monsterstort eftersom jag inte sett några andra filter att jämföra med.

Men mellan tummen och pekfingret - luftburken är ungefär lika stor som en halv skolåda och lika hög som en och en halv princesstårta:)

Ja, jag har ett KN filter men jag vet inte om det är monsterstort eftersom jag inte sett några andra filter att jämföra med.

Men mellan tummen och pekfingret - luftburken är ungefär lika stor som en halv skolåda och lika hög som en och en halv princesstårta:)

Vet inte heller hur stora de e på R6orna.. men dedär låter väl som normal storlek iaf...
Men de e jävla lite soppa som går i i vilket fall... borde gå i minst 15 liter...

Vet inte heller hur stora de e på R6orna.. men dedär låter väl som normal storlek iaf...
Men de e jävla lite soppa som går i i vilket fall... borde gå i minst 15 liter...

Jag får väl ta med mig en femliters dunk i en ryggsäck, köra slut på bensinen och göra en liten undersökning ;)

För det kan vara så som jag skrev innan, att det är fel på bensinlampan (att den tänds alldeles för tidigt).

Jag får väl ta med mig en femliters dunk i en ryggsäck, köra slut på bensinen och göra en liten undersökning ;)

För det kan vara så som jag skrev innan, att det är fel på bensinlampan (att den tänds alldeles för tidigt).

Jahaja, ja läste inte ordentligt antar jag... tog de som att du kört helt slut på bensin sen fyllt o du bara fått i 8L eller va de va... då äre ju säkert lugnt.. 8L+reserv säkert 4L= 12L o sen lite spackelfyllning :D

Jahaja, ja läste inte ordentligt antar jag... tog de som att du kört helt slut på bensin sen fyllt o du bara fått i 8L eller va de va... då äre ju säkert lugnt.. 8L+reserv säkert 4L= 12L o sen lite spackelfyllning :D

Hahahaha:D Eat my shorts:tuttar

Och foamen kanske stjäl någon dl tankvolym.

Nyheter
Motorsportsalongen i Örebro!

Jag tog en snabb avstickare...

Honda CB 1000 GT bjuder på sportig komfort

Det är ingen lätt uppgift H...

KTM: ”Det är helt klart vägen framåt.”

Rajiv Bajaj, 58, VD för den...

Framtidens hjälmar är här!

Bland finesserna finns ljus...

Öhlins, som under många år ...

Bridgestone lanserar nytt sportdäck

Bridgestone har presenterat...