Bensinslang 8 mm +snabbkoppling

Panzaa

Bättre att verka än att förverkas
Gick med
16 Aug 2007
Hoj
2010 Chubby Betty Fukkobygge, 2011 Triumph HH-Special, 1988 FZ 750, YZF 426
Mors!

Har ruttnat sönder på feltemas soppaslangar som torkar ihop och börjar läcka efter en halv säsong.
Har letat som faen efter vettiga alternativ, men inte funnit något. Helst genomskinlig så att man kan se soppaflödet, alternativt stålomspunna eller svarta (8mm invändigt).

Letar även efter snabbkopplingar (8mm) så att man enkelt kan plocka av/på tanken vid byte till trattar på fuggarna vid race/ombestyckning av dito.

Tar även tacksamt emot tips på 6 mm bromsoljeslang. Inte hittat ngt där heller.

Tacksam för tips!

Droppfria :)
Jag ogillar att bada i soppa.

Min slang löper på sidan av tanken (synligt) ned till soppapumpen vid vänster fot.

vad har teflonslangarna man gör stålomspunna bromsslangar av för ID ?

både det inte vara här någonstans ?

det kan ju blir tjusigt !

På Hydroscand här i Malmö så pressar dem "custom" bromsslangar, dem borde kunna ordna något till denna installationen med tycker jag ! inkl droppfri snabbkoppling då förståss !

Denna:

151906-quick-release.jpg

Finns ju på 24MX, har dock varit slut i snart ett år tror jag....
Så jag vet inte vilka diametrar den finns i, men en svart hade ju kunnat funka !

Last edited:
Tack för tipsen Jörgen/P-son. Någon specifik produkt du beställde Jörgen? Rena rama vetenskapen att hitta rätt på den sidan.

Tack för tipsen Jörgen/P-son. Någon specifik produkt du beställde Jörgen? Rena rama vetenskapen att hitta rätt på den sidan.

Instämmer! Vill också få fatt i snabbkopplingar.
Soppaslang såldes tidigare genom Mekonomen. Var ju några år sen man jobba där men jag har för mig att den var rätt bra. Måste den prompt vara genomskinlig? Nivåglas som man fäster i mitten, som kopplingarna, finns att köpa lite var stans. Roffes har antagligen dem.

BMW mc har snabbkopplingar i metall på vissa modeller, till exempel K1200 RS.
Kan ju vara ett alternativ om man har en handlare i närheten.

Soppaslang har jag nu fått tag i (Hydroscand), men de hade tyvärr inga snabbkopplingar.
Fan att de skall vara så svåra och få tag i...

Mycket sällan soppaslang tål bensin numera , Underligt javisst

Denna slang är väldigt populär på förgasarhojar (trycklöst ) Ju mer man försöker dra av den från en nippel ju mer nyper den åt

Har en dryg meter av denna om det är intresant20120220418.jpg

Visst är det magiskt? Skitsslangar skulle Sverker säga och kasta skiten i soptunnan :mad:
Farsgubben min hade lyckats snika till sig slang på Hydroscand, skall kolla vad det är innan jag bestämmer mig om jag är intresserad av ditt förslag eller ej :)

Du har inte tips på vars man får tag i snabbkopplingar annars?

Jag köpte LCD 17005V samt LCD 22005. Den ena beteckningen är honan den andre hanen.

har en drygt 5m hemma vanlig genomskinlig 8mm slang hemma om du vill ha en bit, självklart får du gratis.

Nyheter
Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Öppet hus på Rapido MCK Stockholm

Lördag den 17 maj bjuds det...

Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025

Yamahas TRACER 7 och TRACER...

Nya Yamaha Tracer 7 och Tracer 7 GT

Yamaha har presenterat 2025...

Full fart på Bike Trollhättan-dagarna

Just nu har portarna öppnat...

MV Agusta inför fem års garanti