bensinkran

Hattricker

Ny medlem
Gick med
28 Oct 2004
Hoj
Suzuki GSX 600F
Hej, jag har en suzuki gsx 600f från 92. Den är omlackad och jag kan inte se åt vilket håll bensinkranen ska vara åt för att den ska vara avstängd. Den går åt vänster(framåt), neråt eller höger(mot mig). Någon som skulle kunna vara bussig och tala om för mig åt vilket håll bensinkranen ska stå för att vara avstängd? Den ska inte vara nedåt iaf. Har testat att köra c a en mil med bensinkranen både framåt och bakåt, men hojen stannade ej, så nu ger jag upp och frågar här istället.

det kan ju vara så att kranen är pajj och öppen i alla lägen. Så är det i alla fall på min ninja. Funderar på att byta ut den till sommaren om jag nu orkar. Påverkar ju inte direkt farten :tungan

Hattricker skrev:
Hej, jag har en suzuki gsx 600f från 92. Den är omlackad och jag kan inte se åt vilket håll bensinkranen ska vara åt för att den ska vara avstängd. Den går åt vänster(framåt), neråt eller höger(mot mig). Någon som skulle kunna vara bussig och tala om för mig åt vilket håll bensinkranen ska stå för att vara avstängd? Den ska inte vara nedåt iaf. Har testat att köra c a en mil med bensinkranen både framåt och bakåt, men hojen stannade ej, så nu ger jag upp och frågar här istället.

Hur vet du att det inte är nedåt? Tycker det låter konsigt att du har provat åt båda hållen, och kört ca 1 mil. Antingen var kranen på eller res..på så du måste väll nedåt vara = avstängd.

Men jag vet ej

Dvdmaster skrev:
Hur vet du att det inte är nedåt? Tycker det låter konsigt att du har provat åt båda hållen, och kört ca 1 mil. Antingen var kranen på eller res..på så du måste väll nedåt vara = avstängd.

Men jag vet ej

Ja, jag vet inte riktigt hur länge bensinen i kranarna ska räcka, men nedåt har kranen stått på hela året. Men det skulle ju förstås kunna vara så att kranen är trasig. Hur långt ska man kunna köra med kranen av då?

Den har vacumstyrd bensinkran så det går inte att kontrollera med motorn igång. Har 3 lägen pri, res och on. Ingen avstängning alls med hjälp av kranen utan vacumstyrning av avstängningen. Läge Pri bensin rinner igenom oavsett om motor igång eller ej. Läge On ca 15 liter av ca 20 rinner igenom om motorn igång. Läge Res de 15 + ytterligare 5 liter rinner igenom om motorn är igång.
Tyvärr vet jag inte läget på just den modellen men på min är pri i mitten. Ring någon ÅF tex DinMC i Rotebro och fråga.

*/ ?>
Nyheter
IDM tar klivet upp – EURO MOTO lanseras

EURO MOTO ersätter inte IDM...

Galfer skärper greppet om racing

Pressrelease från Galfer: ...

Vi provkör Indian Chief Vintage

Screenshot I kommande nu...

Ducati DesertX 2026

Ducati DesertX 2026 – ännu ...

KTM firar 100 år av 6DAYS

KTM firar 100 år av 6DAYS® ...