Bensinkran som läcker! (Suzuki GT 250B -77)

StyxXx

Lagom Outlaw
Gick med
6 May 2006
Ort
Öland
Hoj
Hojlös =(
Har en GT 250B (2cyl, 2-takt) som bensinkranen läcker på, har bytt alla packningar med hjälp av ett reparationskit till den. Filtren är även dem rengjorda. Det som inte är bytt på den är membranet.

Felet är att den släpper igen bränsle hela tiden, som att den vore i tömningsläge(PRI). Spelar ingen roll vilket läge kranen är i alltså, varken RES, ON eller PRI.

Vad är felet? Kan det vara membranet, eller vad kan det vara... blir så less nu när man trodde att den skulle fungera med kittet...

Kan bifoga bild om det när någon som tror att det hjälper.
 
Kontrollera membranet att det är helt. Är det det kan man sträcka fjädern som sitter bakom. Fungerar inte det kan man se till att den blir stängd i alla lägen utom pri genom att täta två hål i gummidelen som sitter direkt bakom vredet.
 
Tack för svaret, ska undersöka saken närmare under morgondagen.
Membranet är för övrigt helt såvitt mitt öga kan skåda.
 
En annan variant kan vara att hålet där o-ringen ska täta mot (1 på bilden) har ärgat. Då får man slipa ner det med kromputs eller i grova fall med ventilslipmedel.
 

Bifogat

  • untitled.JPG
    untitled.JPG
    20.7 KB · Visningar: 72
Last edited:
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top