Bensinkran läcker efter repsats

Mathias84

Ny medlem
Gick med
23 Jun 2007
Ort
Vill du veta? PM:a
Hoj
2SG6S
Tjo.

Min bensinkran på bandit har varit muppig ett tag. Jag får soppatorsk fast det finns ca 3 liter kvar i tanken ÄVEN om jag slår om till reserv, det spelar ingen roll om kranen står på ON eller RES. Så jag köpte en repsats från ebay till kranen. Tog ut kranen och kollade så att det inte satt skit i filter eller så och bytte alla packning/membran etc. Skruvade tillbaka allt men nu läcker den istället lite när den står på ON eller RES. Det skall den ju inte göra:mad: WTF skall jag göra:va
 
Otät o-ring?
 
Här är några alternativ:
Fel repsats nej Det var nog fel ialla fall
Smuts i kranen nej
Fel ihopmonterat måste vara så

Jag tar en till titt på skiten, bara att skruva ner och ihop:näsblod


Uppdatering:
Jag skruvade isär allt och jämförde med de gamla delarna. Upptäckte att den nya fjädern till membranet inte var likadan som den gamla. Bytte tillbaka till den gamla fjädern och nu verkar det som det har slutat att läcka. Har hängt ner bensinslangen i en flaska för att kontrollera att det verkligen är så *hoppas*. Tack för alla klocka tips :banana
 
Last edited:
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top