bensinkran FZR 600

matte_mannen

Ny medlem
Gick med
25 Aug 2003
Hoj
sc28 fighter (såld) - Nu med XL moppe (xr600r)
Hej!

Brorsan har just köpt en fzr 600. Eftersom det inte är en touringhoj (som min gixxer :confused: ) så har den ingen tankmätare. Hur är det med reserven på den här hojen? Är det kranen uppåt som det är på suzuki? Tidigare ägaren hade inte brytt sig att ta reda på det utan körde med tripmätaren... :va

Årsmodellen -89 föresten

matte_mannen skrev:
Hej!

Brorsan har just köpt en fzr 600. Eftersom det inte är en touringhoj (som min gixxer :confused: ) så har den ingen tankmätare. Hur är det med reserven på den här hojen? Är det kranen uppåt som det är på suzuki? Tidigare ägaren hade inte brytt sig att ta reda på det utan körde med tripmätaren... :va

Årsmodellen -89 föresten

Jag har en FZR600R -94, Den är reserven på ca 4 liter. har ingen kran på den uta det sitter en elektrisk knapp. Jag brukar köra ca 30-35mil sen tänds lampan och när den tänts så får jag i den ca 13liter. så den varnar långt innan.

matte_mannen skrev:
Hej!

Årsmodellen -89 föresten

det står väl bredvid kranen? hade en fzr 600-91, har för mig att det va så.... eller va det en lampa som tände sig :va faaan... kommer inte ihåg

reserven är uppåt... rymmer ca 4-5 liter.. så är det på min hoj iallfall
tror knappast det skulle vara annorlunda på din hoj

priest skrev:
det står väl bredvid kranen? hade en fzr 600-91, har för mig att det va så.... eller va det en lampa som tände sig :va faaan... kommer inte ihåg

tjena!

Det står ingenting brevid kranen, men jag anar att det alltså är som på de flesta lite äldre hojar hoja r= reserven uppåt. Du har inte heller någon tankmätare eller?

*/ ?>
Nyheter
IDM tar klivet upp – EURO MOTO lanseras

EURO MOTO ersätter inte IDM...

Galfer skärper greppet om racing

Pressrelease från Galfer: ...

Vi provkör Indian Chief Vintage

Screenshot I kommande nu...

Ducati DesertX 2026

Ducati DesertX 2026 – ännu ...

KTM firar 100 år av 6DAYS

KTM firar 100 år av 6DAYS® ...