bensinkran 14E

sunkan

Gå loss...
Gick med
18 May 2003
Ort
sthlm
Hoj
2006 R6
Tja.

Skulle behöva hjälp med bensinkranen.
Jag skruvade bort de 2 skruvarna som håller bensinkranen.

Det jag hade i handen efter det var:
1st bensinkran
1st packning.
1st halvbricka.
1st halvbricka med skruvhåll i.
2st skruvar.

Men när jag skruva ihop den igen så sitter själva kranen as löst. Känns som det inte är tätt alls. Har jag lagt grejerna i fel ordning?
Någon som har en sprängskiss på hur det ska vara?

//Jonas
 
sunkan skrev:
Tja.

Skulle behöva hjälp med bensinkranen.
Jag skruvade bort de 2 skruvarna som håller bensinkranen.

Det jag hade i handen efter det var:
1st bensinkran
1st packning.
1st halvbricka.
1st halvbricka med skruvhåll i.
2st skruvar.

Men när jag skruva ihop den igen så sitter själva kranen as löst. Känns som det inte är tätt alls. Har jag lagt grejerna i fel ordning?
Någon som har en sprängskiss på hur det ska vara?

//Jonas

De du saknar där är en svart ring som är lite fjädrande. Den ska sitta över halvbrickan och melan halvbrickan med skruvhål i.
 
Mobne skrev:
De du saknar där är en svart ring som är lite fjädrande. Den ska sitta över halvbrickan och melan halvbrickan med skruvhål i.

Hade den också. Men jag hade satt den längst in eftersom jag tyckte det verkade mest logiskt. Men sen ändrade jag lite och nu funkar det.
tack ändå.
 
sunkan skrev:
Hade den också. Men jag hade satt den längst in eftersom jag tyckte det verkade mest logiskt. Men sen ändrade jag lite och nu funkar det.
tack ändå.

släng pakningen den bruka smulas sönder och då får du inte in någon bensin
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top