TurboMan_86
Ny medlem
Tjena, ny på forumet. Har mekat en del med bilar förr och har en fundering.
Jag har en gammal volvo 740 från 1988. Den har LH-jetronic 2.2. Bilen är på 116 hk vid 5200 rpm. Motorn är en B230F. 2.3 L bensinmotor med elektronisk innsprut. Komp på bilen är 9,8:1
Jag har hört talas om att lättrycksturbo gör så det drar mindre bensin än en sugmotor? Jag vet inte hur mycket en sådan turbo laddar, men jag gissar på 0.2 bar
. Funderar nu på att göra detta "trick" med min motorcykel.
Jag har en liten tuff elektronisk turbin hemma. Fungerar som en fläkt. Om jag monterar den i insugningsröret och gör så att den anpassar sej efter motorns varvtal, tror ni att även motorcykeln drar mindre så för att den får mera syre i förbränningsrummet = bättre förbränning? Jag har en snabb motard.
Jag har en gammal volvo 740 från 1988. Den har LH-jetronic 2.2. Bilen är på 116 hk vid 5200 rpm. Motorn är en B230F. 2.3 L bensinmotor med elektronisk innsprut. Komp på bilen är 9,8:1
Jag har hört talas om att lättrycksturbo gör så det drar mindre bensin än en sugmotor? Jag vet inte hur mycket en sådan turbo laddar, men jag gissar på 0.2 bar

Jag har en liten tuff elektronisk turbin hemma. Fungerar som en fläkt. Om jag monterar den i insugningsröret och gör så att den anpassar sej efter motorns varvtal, tror ni att även motorcykeln drar mindre så för att den får mera syre i förbränningsrummet = bättre förbränning? Jag har en snabb motard.