SH-gurus!

Min kawasaki GPz 900R -88 har till och från haft problem med att det droppar bensin från förgasarna medan den står i garaget. Tidigare droppade det från förgasaren längst till vänster (den svettades ur springan mellan övre och nedre delen och det hjälpte inte att dra åt skruvarna) och det åtgärdade jag och min f.d. handledare (har tagit kortet nu) genom att tömma alla förgasare på bensin och låta ny bensin rinna till. Den bensin som rann ut ur förgasarna var full med smuts och efter att vi hade gjort detta så försvann problemet tillfälligt i ett par veckor.
Nu har den tydligen börjat droppa igen
(hojen står ett par mil utanför stan så jag har bara pratat med min f.d. handledare, inte tittat själv), från de två förgasarna längst till höger. Enligt honom så försvinner 4-5 cl per dygn.
Våra teorier om vad det kan bero på är
* En automatisk vakuumbensinkran som inte stänger av
* Dålig tätning i (frottör-)nålarna eller sätena i förgasarna
* Smuts som fortfarande ligger kvar i systemet
De två första teorierna kommer från min handledare och den sista är min egna teori. I servicehandboken står det att man ska rengöra bränslesystemet genomgående om det kommer ut vatten eller smuts från förgasarnas drain plugs. Det blir ju ganska mycket jobb.
Men det kanske är en bättre idé än att köpa nya nålar och packningar och kontrollera funktionen hos en eventuell vakuumbensinkran (jag vet inte ens om det finns någon sådan på hojen, än mindre var den sitter)? Blir ju mycket jobb det också. Man kanske rentav ska göra både och när man ändå håller på och plockar isär motorn?
Tacksam för ytterligare idéer om vad som kan vara problemet samt feedback på om vi är hyfsat rätt i våra resonemang. Vad hade du gjort i min situation?

Min kawasaki GPz 900R -88 har till och från haft problem med att det droppar bensin från förgasarna medan den står i garaget. Tidigare droppade det från förgasaren längst till vänster (den svettades ur springan mellan övre och nedre delen och det hjälpte inte att dra åt skruvarna) och det åtgärdade jag och min f.d. handledare (har tagit kortet nu) genom att tömma alla förgasare på bensin och låta ny bensin rinna till. Den bensin som rann ut ur förgasarna var full med smuts och efter att vi hade gjort detta så försvann problemet tillfälligt i ett par veckor.
Nu har den tydligen börjat droppa igen

Våra teorier om vad det kan bero på är
* En automatisk vakuumbensinkran som inte stänger av
* Dålig tätning i (frottör-)nålarna eller sätena i förgasarna
* Smuts som fortfarande ligger kvar i systemet
De två första teorierna kommer från min handledare och den sista är min egna teori. I servicehandboken står det att man ska rengöra bränslesystemet genomgående om det kommer ut vatten eller smuts från förgasarnas drain plugs. Det blir ju ganska mycket jobb.

Tacksam för ytterligare idéer om vad som kan vara problemet samt feedback på om vi är hyfsat rätt i våra resonemang. Vad hade du gjort i min situation?