Bensinbolagen lägger ner i glesbygden

Kul svar från den där OKQ8 nissen om att man får vara beredd att åka en bit för att tanka, "Jag har själv ett hus på landet och jag har ungefär en mil att åka om jag behöver tanka".
Stackars liten, en hel mil. :dummer

Bensin behövs överallt oavsett var man bor!!!!

Jag tycker däremot att det är skrattretande att MAUD O har mage att på radion idag hävda att bensinföretagen har ett samhällsansvar att behålla mackarna eftersom dom verkar i samhället:tungan

En mer egenföretagspropagerare än Maud får man väll leta efter och jag har för mig att dom tillsammans med M under 80-90 talet propagerade för fri företagsamhet vilket innebar att staten skulle hålla sig utanför:D :D :D

Den nya arbetaraliansen, Knäpp upp kappan och släpp ut den som ett segel.

Last edited:
Och nerläggningarna har ju ingenting att göra med att småmackarna blir tvingade att skaffa E85-pumpar för hundratusentals kronor?

Och nerläggningarna har ju ingenting att göra med att småmackarna blir tvingade att skaffa E85-pumpar för hundratusentals kronor?

Fri företagsamhet kostar, marknaden har alltid rätt:confused: :confused:

Suck blir mer och mer komunist för var dag:D

Last edited:
Sorry.
Jag förstår inte problemet. Om bensinbolagen inte får lönsamhet i alla småbyar, ska de då tvingas vara kvar där?
Om du har målarfirma som inte gör resultat, ska då någon tvinga dig att fortsätta för att någon i byn kanske behöver en målare någongång i framtiden?

HaDe
Patrik

Helt okej, då kan de sänka bensinpriset till 5kr/litern på alla pengar de sparar in när de lägger ner småmackarna.

Jag tycker däremot att det är skrattretande att MAUD O har mage att på radion idag hävda att bensinföretagen har ett samhällsansvar att behålla mackarna eftersom dom verkar i samhället:tungan

Jag skrattade högt när hon sade det. Väldigt inspirerad av planekonomi, men det är ju inget nytt för Sverige.

Är det Sovjet vi bor i?

Bensinskatt

Det är ju mest staten som tjänar på att ha många mackar, skatten är väll typ 8kr litern, så själva mackägaren får ju inte så många kronor i fickan...

Det är ju mest staten som tjänar på att ha många mackar, skatten är väll typ 8kr litern, så själva mackägaren får ju inte så många kronor i fickan...

Kronor? De tjänar inte 10 öre litern ens längre..
Och själva moderbolaget knappt 20 öre.
Och staten nästan en tia nu med skatter och moms.

tanka mer då glesbygdsbor. annars får ni väl finna er i läget?

Ställ inte krav på att mackar ska ha alla bränsletyper, endast de som säljer över en viss kvot. Således kan glesbygdsbor köra bil och stadsfolket miljödroska. Kalas!

Eller så ger vi glesbygdsmackarna 50 öre/litern skatterabatt på 95 oktan och en krona på E85 och diesel....
Återbetalas till macken en gång om året, sen om dom vill priskriga med den pengen eller öka vinsten det är upp till mackarna att bestämma.
Fyfan vad det skulle löna sig då helt plötsligt.

(jag tar på mig att rita kartan för vilka som ska räknas som glesbygdsmackar, för rättvist lär det aldrig bli ändå)

Nyheter
BMW Motorrad Concept RR

Under den prestigefyllda ut...

Snart dags för Custom Bike Show

Förra året firades den 50:e...

KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc

Yamaha Motor har vunnit en ...

Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Back