Bensin tryck?

Häggen

Psb?
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
-00 TL1000r, -90 Gsx-r turbo, -07 crf 450, -00 hayabusa turbo
Är det nån som vet vad man ska ha för grund tryck på regulatorn på en gsx-r turbo? Tack på förhand!
//Häggen

Så länge du har mer soppatryck än laddtryck är det okej. Jag kör med 0.1 Bar, dvs med en något avkapad fjäder i Malpassi-regulatorn.

ok 0.1-0.2 jag hadde 0.2 o den tömde kopparna efter ca 300 meter på full gas.Är de då pummpen som är slut??? :confused:

Häggen skrev:
ok 0.1-0.2 jag hadde 0.2 o den tömde kopparna efter ca 300 meter på full gas.Är de då pummpen som är slut??? :confused:

Om du kopplar manuell tryckluft på sopparegulatorn i garaget bör du iaf kunna utesluta regulatorn. Varifrån får sopparegulatorn sitt styrtryck från? Marlund-plenumen har det uttaget i kortänden i "för-burken" där luften kommer in. Vet du att din soppapump kan leverera minst 2 Bars soppatryck?

Mest laddtryck ska ju sopparegulatorn se och näst-mest flottörhusen. Resten får vad det får.

Hm... jag lär nog dra om mitt eget soppasystem när jag tänker efter. :hihi

andersbrink skrev:
Om du kopplar manuell tryckluft på sopparegulatorn i garaget bör du iaf kunna utesluta regulatorn. Varifrån får sopparegulatorn sitt styrtryck från? Marlund-plenumen har det uttaget i kortänden i "för-burken" där luften kommer in. Vet du att din soppapump kan leverera minst 2 Bars soppatryck?

Mest laddtryck ska ju sopparegulatorn se och näst-mest flottörhusen. Resten får vad det får.

Hm... jag lär nog dra om mitt eget soppasystem när jag tänker efter. :hihi

Ok.jag får kolla vad pumpen klarar o att inte regulatorn har pajjat

Jag skruvade upp soppa trycket o då gick den men inte som den ska den blir lixom orkeslös över ca 9000rpm.

Häggen skrev:
Ok.jag får kolla vad pumpen klarar o att inte regulatorn har pajjat

Jag skruvade upp soppa trycket o då gick den men inte som den ska den blir lixom orkeslös över ca 9000rpm.

Vars håller du till nånstans? Tänkte om det gick att slå ett getöga på't.

*/ ?>
Nyheter
Yamaha Ténéré 700 World Raid provkörd och klar!

Just nu återhämtar vi oss p...

Provkörning pågår, Ténéré 700 World Raid!

Just nu är vi mitt i provkö...

Världslansering, Yamaha Ténéré 700 World Raid!

Just nu är Bike på plats på...

Scenic – navigering för dig som prioriterar vägen framför destinationen

Screenshot I samband med...

CTEK visar upp ny laddare och ”booster”

CTEK NXT 5 Nu börjar sol...

Vi provkör nya H-D-modeller

Allt om MC åkte till Malaga...

IDM tar klivet upp – EURO MOTO lanseras

EURO MOTO ersätter inte IDM...

Galfer skärper greppet om racing

Pressrelease från Galfer: ...

Vi provkör Indian Chief Vintage