Bensin lukt.

Smuscha

Ny medlem
Gick med
11 Apr 2003
Ort
Södertälje
Hoj
GPX 600r
Jag har fått bensin på garge golvet. Jag torkat upp det med spån och sedan svabbat med såpa/vatten tyckte jag har fått bort allt men. Min fråga finns det något medel eller tipps som göra att lukten försvinner också tycker det luktar rätt mycket fortfarande.
 
Särskrivning... :tungan

På med avfettning o spola av, alt hänga upp en doftgran med doften vanilj eller nybilslukt
 
Smuscha skrev:
Ok...avfättning alltså...!! jo det ksa lukta men inte så man får ont i huvudet efter en kvart :7peta

När jag var liten, kankse mellan tio och 17 var all fritid i garaget och tvättade gocart och moppe grejor med bensin. Hade man tänt en tändsticka där hade det exploderat :yoparty

...Jag hArINte tAGit SKada aV dEt! :fyllisar
 
triple skrev:
När jag var liten, kankse mellan tio och 17 var all fritid i garaget och tvättade gocart och moppe grejor med bensin. Hade man tänt en tändsticka där hade det exploderat :yoparty

...Jag hArINte tAGit SKada aV dEt! :fyllisar


Själv sniffade jag och homisarna lim men det har gått bra för oss alla. Tacka paragraf 12-hemmen för det.
 
Smuscha skrev:
Ok...avfättning alltså...!! jo det ksa lukta men inte så man får ont i huvudet efter en kvart :7peta


När jag spillt bensin i garaget brukar jag berättat för mig själv att det dunstar så fort så jag behöver inte torka upp det. Jag brukar inte få ont i huvet bara bli lite illamående.
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top