Bensin lampan lyser??????

aNdi

Ny medlem
Gick med
28 Feb 2006
Hoj
GSX-R 750, KTM 625 sc
Besin lampan lyser konstant på min hoj, vilket är ganska jobbigt.
Jag hr kollat alla sladdar o kopplingar samt bensin pumpen allt "ser" bra ut.
Vad fan ska jag göra nu??

Har du öppnat tanken och kollat anslutningarna på insidan mot soppapumpen? Brukar kunna ge sej där, då lyser den konstant.

vad menar du med att öppna tanken tycker det ser svårt ut att komma till innuti tanken. För övrigt har jag bytt tank och problemet kvarstår, inga andra tips???

vad menar du med att öppna tanken tycker det ser svårt ut att komma till innuti tanken. För övrigt har jag bytt tank och problemet kvarstår, inga andra tips???
Om du har bytt pumpen så är det säkert glapp i kabelhärvan.

Besin lampan lyser konstant på min hoj, vilket är ganska jobbigt.
Vad fan ska jag göra nu??

Tejpa över lampan.
Tanka fullt och nollställ trippmätaren varje gång du tankar.
Du vet väl hur mycket din tank rymmer, du kommer ju minst lika många mil som du har liter i tanken.

Enklaste lösningen, jag kör alltid så, både på bil och Mc. :tummenupp

Finns väl någon form av flotör som jordar när det börjar bli lite soppa i tanken....den kanske har hängt sig ?
Annars kan det ju som sagt det vara glapp i kabelhärvan och det ligger och jordar någon annan stans...

Nån flottör finns det inte, det är en givare som ändrar resistans när den hamnar i vätska. Man kommer enkelt in i tanken underifrån. Men eftersom du bytat tank och felet kvarstår är det ganska säkert nåt kabelbrott som jordar på fel ställe. Bara att följa kabeln bakåt i systemet.

Nån flottör finns det inte, det är en givare som ändrar resistans när den hamnar i vätska. Man kommer enkelt in i tanken underifrån. Men eftersom du bytat tank och felet kvarstår är det ganska säkert nåt kabelbrott som jordar på fel ställe. Bara att följa kabeln bakåt i systemet.

OK. Jag trodde Givaren satt på pumpen o inte i tanken??? min bästa gissning för tillfället är att givaren e kass . Får väl kolla över kablarna igen.

tack för svaren

OK. Jag trodde Givaren satt på pumpen o inte i tanken??? min bästa gissning för tillfället är att givaren e kass . Får väl kolla över kablarna igen.

tack för svaren

Givaren är enkel att kolla: Om du tar loss soppapumpen så ser du givaren, den sitter ganska högt upp på pumpen. Om du kopplar loss givaren och lägger 12 v plus på ena sladden och minus på den andra genom en vanlig glödlampa ska lampan vara släckt. Om du sedan för ner givaren i en spann vatten ska lampan börja lysa efter 30-40 sekunder. Om detta testet funkar är det kablarna som är fel. Har för övrigt en sån givare i nån låda här hemma. Ska till knudan på tisdag, har du inte löst problemet då så leta upp mej där. Har grejorna i husvagnen så dom är med i vilket fall som helst.

ok. tack för tipset ,man kan alltid lita på att någon annan här på sh har haft sammma problem.:yoparty

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg