Bensin i motoroljan

Stisse

Ny medlem
Gick med
27 May 2005
Hoj
Suzuki GSX 750es
Det rinner in bensin i motorn på min Suzuki GSX750ES Troligt när den står still
Jag har renoverat bensin kranen men det tycks inte hjälpa Vad göra? På en vecka har olje nivån ökat med en liter (bensin) :huvet

Någon av flottörerna är trasig, alternativt dålig flottörnål / säte.

måste va nått med kran annars så skulle dte inte kunna öka med 1 liter eller hur stora flotörhus har du???

Hej.

Jag är ganska säker på vad som är felet, hade samma på min gamla EF vill jag minnas.

Det är munstyckena som tätar mot sätena som är dåliga. Det är inte alltid säkert att sätena också är slitna. Jag minns inte vad munstyckena heter - pilot? -
men de är i allafall spetsiga längst fram och ska täta så inte soppa rinner ned i förgasaren när hojen står stilla.

Är det otätt och hojen stått ett tag fylls först förgasarna och sedan flödar soppan vidare in i cylindrarna. Du märker när du ska starta genom att det går så in i bängen tungt men gör inget om trycket leds ut ex. vis genom avgasröret.

Det kan också att du fått något skräp där så det inte tätar som de ska. Ex. vis hårtrå eller liknande storlek så det är inga stora grejer det handlar om.

Munstyckena är lätta att byta så ös på.

Lycka till

Ok...
Ett mycket uppenbart o lätt fel som kan ge katastrofala följder om du ens försöker starta EN gång till!

Du har alltså läckande flottörnålar som tillåter bensin att rinna in i förgasarna....o sen vidare in i cylindern...o sen efter det,efter ett tag, ner i vevhuset...

Skulle det bara vara så att du försöker starta motorn med VÄTSKA i en cylinder så kan du säga gonatt till den vevstaken o kanske vevhuset, o med andra ord, den motorn!

Alltså, se till att byta ut dina flottörventiler...eller se till att göra dom rena om det skulle vara så att du fått skit i nån av dom....att strunta i att göra det betyder totalhaveri så småningom...!

(Som du vet kan du INTE komprimera vätska i nån form!).

Ha det

Japp helt klart förgasarknas. MEN problemet borde aldrig uppstå om du har en hel bensinkran som är stängd

*/ ?>
Nyheter
Förarkurser på Nürburgring

Nu är datumen för båda föra...

Brembo presenterar TrackTribe

Brembo presenterar TrackTri...

21/12 är sista dagen beställning av Katalogen 2026

Stora Motorcykelkatalogen 2...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Äntligen!

Om du, som jag, ständigt åk...

Missa inte förköpstävlingen

Jul närmar sig och även om ...

Sista chansen!

Nu är vi inne på sluttampen...

Back