Halogen
Apajävel!
Om man kan lastbilsregga bilen i fråga, borde inte det göra saken betydligt mer ekonomisk? Typ halvera fordonsskatten?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Om man kan lastbilsregga bilen i fråga, borde inte det göra saken betydligt mer ekonomisk? Typ halvera fordonsskatten?
sen ska man tänka på att dieselbilar i regel är dyrare att serva.
Större oljemängd i motorn, tätare byte av bränsle/luftfilter och kamremmar jämfört med samma modell med bensin variant. De flesta tänker inte på det.
Sitter i samma tankar som dig. mitt val står mellan en saab 93 1,9tdi och bmw 520. Då de verkar finnas flera automater än manuella i detta segment lutar de åt saaben för jag verkligen ogillar bmw automat känns seg som fan.
Motorn i Saaben är en Fiatmotor som är riktigt trevlig (tycker jag), den jobbar på som den ska och är pålitlig. Samma motor sitter i Fiat Scudo till exempel (vilket gör det rätt intressant att leta delar, Fiatdelarna är oftast billigare än Saabdelar).
I automatfrågan tycker jag lika som med bensinare, stor motor passar med automat, liten motor passar aldrig med automat.
Är verkligen TDI'n från FIAT ?
Jag vet att TTDI är en FIAT-motor, men den vanliga TDI'n är väl inte det ?
Finns ett galler man kan använda vid besiktningen så slipper man det problemet också![]()
![]()
Ja - vad kostar det att lätt-lastbilregga?
Och vad blir skatten? Halverad?
Hahaha! Så braHär är en som vet.
http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=211554
Hahaha! Så bra![]()
Har ett enkelt excelark där man matar in soppapriset, förbrukningen och skatten så får man ett hum om när man "tjänar" på att köra diesel gentemot bensin.
Hmm, det fanns tydligen på jobbet och inte hemma, lägger upp det när jag är på jobbet nästa gång.
Har ett enkelt excelark där man matar in soppapriset, förbrukningen och skatten så får man ett hum om när man "tjänar" på att köra diesel gentemot bensin.
Hmm, det fanns tydligen på jobbet och inte hemma, lägger upp det när jag är på jobbet nästa gång.
![]() |
Tierp Arena värd för EM i Dragracing
Den 7–10 augusti 2025 förva... |
120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla
Screenshot Den 16–17 aug... |
|
En vecka kvar!
Nu är det exakt en vecka kv... |
|
![]() |
Farligt vilseledande alkomätare på marknaden
Ett stort oberoende test ut... |