Bensin ända in till ventilen

akora

http://www.roadragemc.se
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Suzuki GSX-R 600 -97
Igår fick jag hem toppen, låg och skruva halva natten, steg upp klockan sju och skruvade ihop hojen. Startar hojen och det låter bra...YES!!!! tänker jag, men efter att ha tagit en provtur (på en mil) så stannar jag till hos en kompis och får till min förskräkelse se att det drop/rinner bensin från förgaser nr4... FAAAANNN, det är inte sant, hojen är paj igen. Tippar på att det är flotören som har låst sig. Det konstiga är att när jag sedan tog bort tanken (igen) så slutade det aldrig att rinna ifrån hålen där slangarna ska sitta, jag testade att montera kranen och vred till olika lägen men det rann hela tiden, så det sluta med att bensin för 150 kr rann ut. Fick sedan se att det har runnit bensin ända ner till ventilen...Fan fan fan... börjar kännas lite jobbigt nu.. Men men, ska plocka isär förgasaren ikväll. Har ni andra förslag på vad det kan vara så får ni gärna höra av er.

Din bensinkran, är den vakuumstyrd? I så fall behöver den en renovering, eller kanske bara en ny o-ring.

om flotören har hängt sig kan du prova att slå till förgasaren nårgra gånger så kanske den går till sig om du har tur.

/Mattias

mja.. jag öppna upp förgasarna igår och blåste rent dem så nu verkar det fungera =)

Nyheter
Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph