Benelli TNT eller Aprilia Mille

ksann

Fairings are for sissies!
Gick med
30 Jun 2005
Hoj
.
Hehe, efter mycket diskussioner, läsning av recensioner osv, har jag två mc kvar på inköpslistan: Aprilia RSV1000R Mille eller Benelli TNT.

Kommentarer? Erfarenheter? Synpunkter?

Tack!

Bifogat

• Mille.jpg
    Mille.jpg
    98.9 KB · Visningar: 189
  • TNT.jpg
    TNT.jpg
    84.2 KB · Visningar: 292
Alla värkar klaga på motorns kvalitet på Benellin, men är det inget som bekymrar dig
så skulle jag rekomendera TNT'n iaf, Den är juh så jävla grym!

Millen är ju den vassare hojen egentligen men jag hade ändå valt TNTn för att det är en så udda och ball hoj :tummenupp

Benellin är ju tvärgrym, men utan kåpa suger. Tycker iallafall jag efter en säsong med streetfighter.

Båda hojar är kanon!

Benellin har dock tonvis med mer attityd.

När jag körde på knutstorp med SMC förra helgen var det en där på en TNT, han hade skalat av hela bakdelen på TNTn med ett par enkla skruvar.
Såg grymt cleant och slimmat ut!

Sen är det ju en triple! :D

TNTn är förmodligen den coolaste hoj som någonsin tillverkats men jag skulle utan tveka välja millen...

Är du enbart "poser" köper du TNT:n annars köper du Millen. :fakta

Om du ska ha den Millen på bilden (Factory) så har du ju Brembo,Öhlins bak/Fram/styrdämpare,samt OZ fälgar och en massa kolfiber.Vad får du på Benellin?
Millarna är väl kända för sin kvalité.

ksann skrev:
Hehe, efter mycket diskussioner, läsning av recensioner osv, har jag två mc kvar på inköpslistan: Aprilia RSV1000R Mille eller Benelli TNT.

Kommentarer? Erfarenheter? Synpunkter?

Tack!
RSV är färdig direkt ur kartongen bara ladda på bra komponenter rakt igenom i Masterbike så var den bland dom bättre hängde de dom värsta mkt bra :fakta

Men på gata tror jag TNT poserar grymt , en lamborghini på 2 hjul

twinner skrev:
Om du ska ha den Millen på bilden (Factory) så har du ju Brembo,Öhlins bak/Fram/styrdämpare,samt OZ fälgar och en massa kolfiber.Vad får du på Benellin?
Millarna är väl kända för sin kvalité.
Ska inte köpa en "Factory". Tillbringer nästan all min tid på gatan och nästan inget alls på bana.

ksann skrev:
Ska inte köpa en "Factory". Tillbringer nästan all min tid på gatan och nästan inget alls på bana.

Jha:=) Oki.Dom vanilga R en är ju grymma dom med.Satsa på en R 00-03 då? då har du hi alla smaskiga komponenter för billiga pengar:=) även om du bara ska åka bana.

xyx skrev:
Båda hojar är kanon!

Benellin har dock tonvis med mer attityd.

När jag körde på knutstorp med SMC förra helgen var det en där på en TNT, han hade skalat av hela bakdelen på TNTn med ett par enkla skruvar.
Såg grymt cleant och slimmat ut!

Sen är det ju en triple! :D

Han körde i min grupp, vi stog och drägla över den en bra stund. :yoparty

ulf skrev:
Han körde i min grupp, vi stog och drägla över den en bra stund. :yoparty

Jo jag med, trots att jag körde i gul :)

Hur gick den på banan?

Förresten, sett till några bilder sen bankörningen?

Hade aldrig tvekat, en udda och härlig cykel med ett andrahandsvärde som antagligen slår det mesta, Viva la TNT!!!! :yoparty

Nyheter
Premiär för Östgöta Dundret

Under 1940 talet var Finspå...

Ny 500-kubiks retro från Honda

Efter rykten om en ny retro...

Nya BMW S 1000 RR tar form

Redan i maj 2025 gav BMW me...

Helsvarta Deadwood – Ny cruiser från H-D