Benchmarktråden!

Loy

...Mm, så är det!
Gick med
1 Jun 2005
Hoj
Många
Som en liten respons till Överklockningstråden..

Lägg upp och skryt om era resultat här! :D

Dom programen som är vanligast att testa datorns prestanda i är Super PI och 3d-mark 06.

Finns även pc-mark, dock inte riktigt lika vanligt.

Super P1: http://files.extremeoverclocking.com/file.php?f=36

3d-mark: www.futuremark.com

När man testar i Super-PI så brukar man köra 1M.

Såå, nu är mina resultat postade nere i tråden..

Last edited:
Loy, vart är dina resultat dude?

Du borde föregå med gott exempel och visa hur det är tänkt. :)

Okej, mina resultat då!

3dmark 06: 5190, dock kör jag inte i "rätt" upplösning, så man får ta resultatet med en nypa salt.

super pi 1M: 21s

T7500 2.2ghz@2.5ghz när jag körde super pi. Var original vid 3dmark.

8600mgt 256mb ddr3. Minns inte riktigt hur mycket det var klockat, men snabbare än 8700gt iaf.

Okej, mina resultat då!

3dmark 06: 5190, dock kör jag inte i "rätt" upplösning, så man får ta resultatet med en nypa salt.

super pi 1M: 21s

T7500 2.2ghz@2.5ghz när jag körde super pi. Var original vid 3dmark.

8600mgt 256mb ddr3. Minns inte riktigt hur mycket det var klockat, men snabbare än 8700gt iaf.

Har du någon aning om varför mitt grafikresultat är så sunkigt på 3dMark? Är de ATI-vänliga och NVIDIA-fientliga eller har jag missat att installera något eller kör grafikkortet fel på något sätt? PhysX installeras väl automatiskt när man installerar senaste forcewaren från NVIDIA?

Kolla mitt CPU-resultat kontra grafikresultat i min länk till resultaten. Jämför med snubben bredvid. Lite WTF..

Har du någon aning om varför mitt grafikresultat är så sunkigt på 3dMark? Är de ATI-vänliga och NVIDIA-fientliga eller har jag missat att installera något eller kör grafikkortet fel på något sätt? PhysX installeras väl automatiskt när man installerar senaste forcewaren från NVIDIA?

Kolla mitt CPU-resultat kontra grafikresultat i min länk till resultaten. Jämför med snubben bredvid. Lite WTF..
Han har ett HD 4870 X2. X2 betyder just gånger två. Dvs nästan dubbel prestanda gentemot ett.

Så där har du väl förklaringen :)

Min dator är så snabb så den inte hinner med själv! :yoparty

Bifogat

• Namnlöst-1.gif
    Namnlöst-1.gif
    15.8 KB · Visningar: 32
Q9550@3.4ghz, 8gbRAM@800mhz, GTX280, 150gb velociraptor

Körde en ny vända på 1M-nivån i Pi samt 3DMark efter överklockning.

Ganska markant skillnad. Upp 4000 poäng på CPUn i 3DMark och sänkte tiden i Pi med 3 sekunder! :tuttar

Bifogat

• 3DMark.jpg
    3DMark.jpg
    84.3 KB · Visningar: 33
  • pi.jpg
    pi.jpg
    40.2 KB · Visningar: 32
Last edited:
:)
Hur funkar 3DMark eg?

3dmark06 är väldigt cpu-beroende, förmodligen 50/50 cpu/gpu och inget alls för hårddisk (som pcmark05 delvis mäter). Hur Virtualmark (som här ovan) tar reda på prestandan har jag ingen som helst susning om - fast det verkar vara cpun där också eftersom mitt resultat hoppade upp 2000 poäng.

3dmark06 är väldigt cpu-beroende, förmodligen 50/50 cpu/gpu och inget alls för hårddisk (som pcmark05 delvis mäter). Hur Virtualmark (som här ovan) tar reda på prestandan har jag ingen som helst susning om - fast det verkar vara cpun där också eftersom mitt resultat hoppade upp 2000 poäng.

Vänta nu, virtualmark - är det ett tredje program du pratar om? Inte 3dmark eller pcmark?

Virtual Mark verkar analysera vad datorn har för hårdvara och ge ett teoretiskt 3Dmark06 resultat.

3DmarkVantage som DarkMessnger kört är den senaste 3Dmark.

Nyheter
Márquez obeveklig i Misano

Misano gav Márquez hans fem...

Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!