Ben Spies

Vad gör Spies efter 2012?


  • Antal röstningar
    0

Radare

Bannad
Gick med
22 May 2007
Ort
Kilsmo
Hoj
Dnepr
Själv säger Spies att han självständigt har fattat beslutet att inte fortsätta köra för Yamaha efter innevarande säsong. I så fall är han i stort sett unik i att lämna ett fabriksteam utan att vara erbjuden fortsättning i ett annat fabriksteam. Jag vet inte vad Spies är för typ och hur han tänker. Kanske är han någon som faktiskt går sina egna vägar och skiter i konventionen, ungefär som Casey Stoner. Kanske är det egentligen Yamaha som informellt har talat om för honom att han inte kommer få fortsatt förtroende i deras fabriksteam till 2013, och Spies väljer att ”sluta” innan Yamaha gör sitt beslut officiellt.

Så vad kommer Ben Spies göra/köra nästa år?

Vid länken ett par spekulationer och en intressant inblick i en för mig hittills okänd förares oväntade (och unika?) avsked från både fabrikskontrakt och GP-racing.

http://superbikeplanet.com/2012/Jul/120724-11a.htm
 
Last edited:

-Anders-

Teamchef
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Örnsköldsvik
Hoj
KTM 65/85
Jag tror det blir SBK, tyvärr. Vi behöver fler förare som kan fightas om pallplaceringar i MotoGP, inte färre.
 

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Fast han skrev även "we will be back were we belong, and yes I am pumped" i den första releasen. Det tyder ju på att han har ngt annat mer eller mindre klart.
 

xgame

Ny medlem
Gick med
21 Feb 2011
Ort
-
Hoj
Honda
tror och hoppas han går till suzuki som kanske ska tillbaka till motogp:banana
 

Neutral

Grand Prix Mechanic
Gick med
4 Jul 2004
Ort
Linköping
Hoj
5x
Fast han skrev även "we will be back were we belong, and yes I am pumped" i den första releasen. Det tyder ju på att han har ngt annat mer eller mindre klart.

Ja, vad menar han egentligen?

- Till WSBK där han blev mästare
- Till Tech3 där han slipper testa saker åt Lorenzo
- Till Suzuki (om de gör comeback nästa år) som han åkte många år i AMA
 

Smagatusk

Guest
Jag tror det blir SBK, tyvärr. Vi behöver fler förare som kan fightas om pallplaceringar i MotoGP, inte färre.

Och han har ju förvisso inte varit en av dem i år... Jag tycker det är bättre att han slutar och ger chansen till nån som förvaltar Yamahan bättre än vad han har gjort.

Det sista MotoGP behöver är en fabrikshoj som slåss med CRT-gänget.
 

Radare

Bannad
Gick med
22 May 2007
Ort
Kilsmo
Hoj
Dnepr
Fast han skrev även "we will be back were we belong, and yes I am pumped" i den första releasen. Det tyder ju på att han har ngt annat mer eller mindre klart.
Vad menas med det här inlägget?

:confused:

”I thought I'd be dramatic like all the sites and reporters are haha maybe nothing changes except to be back were we are meant to be!”

http://twitter.com/BenSpies11
 
Last edited:

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Vilket jävla dravel. Superbikeplanet är lite väl patriotiska ibland.

Fakta är att Spies underpresterat i år och att då säga att man är trött på allt lämnar en bitter eftersmak. Kanske lika bra att han drar till WSBK med svansen mellan benen.

De beskriver sig själva bra tycker jag.

But since some in MotoGP can't see the forest for the trees, all trapped in their own self-centered little worlds,
 

MC Doktorn

Guest
Eller som han uttrycker "sick of it" kanske säger att han inte finner någon glädje att vara Motogp förare. Varför kan man bara spekulera, men som Neutral påstår så tror jag att han har blivit för styrd av vad Jorge velat.
Bla har jag hört att han försökt lägga om sin körstil mer likt Lorenzos.

Riktigt tråkigt för sporten och kanske visar att sporten är på väg i fel riktning.
 

Catman

Just for the fun of it.....
Gick med
8 Mar 2003
Ort
i Hus
Hoj
CBR600RR och VFR750F
Jag tror att han kommer köra BMW i WSBK 2013, för att sen köra MotoGP för BMW 2014.
 

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm-ish
Hoj
Drömhoj
Att döma av hans twitter-flöde så verkar det här vara sjukt uppblåst och överdrivet. Får hoppas han stannar inom racing iaf, men inte AMA.
 

Radare

Bannad
Gick med
22 May 2007
Ort
Kilsmo
Hoj
Dnepr
tror och hoppas han går till suzuki som kanske ska tillbaka till motogp:banana
Nja, inte precis.

WSBK och BMW blev svaret på frågan.

”The director of BMW Italia told Italian news site GPone.com this morning that negotiations with American Ben Spies are 99% completed.”
 
Last edited:

MC Doktorn

Guest
Eller så visar det att vissa förare är som prinsessor på ärten.

Eller vad är den utlösande faktorn ?

Någon har talat om för honom att han sitter löst pga resultaten inte uppnåtts och anta att Vale är den dom vill ge tydliga signaler till.
Om inte du går ersätter vi dig, ett snyggt att få sparken.

Timingen, budskapen "Sick of it" tyder på det.
Att han uttrycker "we will be back were we belong" säger mig att han har en klar utväg arrangerad.
 

P€RRA

BFF
Gick med
31 Mar 2009
Ort
Estocolmo
Hoj
Njet
Eller vad är den utlösande faktorn?
Det lär dröja innan vi får veta men nästan oavsett förstår jag inte hur man bara kan ge upp så fort allt inte är som man vill. Att vinna WSBK är ju bra men det är lite som en fjärt i rymden jämfört med att vinna MotoGP.

Stoner kan jag till viss del förstå, han har inte så mycket mer att bevisa, men Spies känns som att han bara ger upp.
 

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Ort
Borlänge
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
Han verkar ju helt enkelt inte räcka till i MotoGP.
Det är nog roligare att fajtas i toppen i WSBK än botten i MotoGP.
 

Gixxlito

Söker klokskap
Gick med
17 Dec 2006
Ort
Bonnahult
Hoj
Caddy -67 och Monark -49 125 cc
Det lär dröja innan vi får veta men nästan oavsett förstår jag inte hur man bara kan ge upp så fort allt inte är som man vill. Att vinna WSBK är ju bra men det är lite som en fjärt i rymden jämfört med att vinna MotoGP.

Stoner kan jag till viss del förstå, han har inte så mycket mer att bevisa, men Spies känns som att han bara ger upp.

Eller så är det helt enkelt så att piloterna börjar tröttna, när organisationerna kör panikåtgärd efter panikåtgärd.

Men vad vet jag.
 
Nyheter
Lunchhälsning från Merzouga!

Bästa ökenguiden, Jordi Arc...

Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

Top